یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتصال ریلی استان ایلام از شمال و جنوب باید مدنظر باشد

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس در نشست هیئت رییسه شورای  فرهنگی استان گفت: در جهت ساماندهی حوزه حمل و نقل استان ایلام باید چاره ای اساسی خارج از بودجه سنواتی استان با یک برنامه مدون اندیشید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99606
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

اتصال ریلی استان ایلام از شمال و جنوب باید مدنظر باشد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر و عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست هیئت رییسه شورای  فرهنگی استان ایلام  گفت: از عظمت و بزرگی مردم ایلام در برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی اربعین باید یاد کنیم و بنده به عنوان خادم مردم دست تک تک این مردم عزیز را می بوسم.

وی افزود:انصافا مردم ایلام هر ساله گل های بیشتری می کارند و امسال هم در اربعین امسال گل کاشتند و لازم است در همین راستا از مسئولین استان ، نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه ایلام که محور وحدت است ، استاندار جهادی و معاونین که پای کار بودند، اعضای شورای تامین و همه ی مدیران دستگاه های اجرایی استان تشکر و قدردانی کنیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با توجه به بعد فرهنگی اربعین ادامه داد: باید از ظرفیت عظیم اربعین استفاده کنیم و اربعین متعلق به ایلام و ایران نیست و یک رویداد مهم فرهنگی جهان تشیع است و باید از بعد فرهنگی روی این مهم کار کرد.

علیزاده تاکید کرد: جهت تسهیل در رفت و آمدها اتصال ریلی استان از شمال و جنوب باید مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: البته چیزی که خاطر مردم عزیز را مکدر ساخت و موجب تلخ کامی برخی زوار را فراهم کرد حوادث جاده ای بویژه در محور اندیمشک_دهلران_مهران بود به نوعی که بالغ بر ۲۰ نفر تلفات جانی داشتیم.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس ادامه داد: در یک تصادف کل اعضای یک خانواده جان باختند و تنها یک طفل سه ساله از آن جان سالم به سر برد.

سهمیه گاز صنایع استان کرمان افزایش یابد
دنبال کنید

علیزاده خاطرنشان کرد: هر چند تلاش هایی و برای ساماندهی این مسیر شده ولی به دلیل کمبود منابع ‌از پیشرفت خوبی برخوردار نیست و برای ساماندهی حوزه حمل و نقل باید چاره ای اساسی خارج از بودجه سنواتی استان با یک برنامه مدون اندیشید.

وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ بیان داشت: نقش فرهنگ و تاثیر ان در جوامع بشری غیرقابل انکار است و انقلاب ما هم از این بعد شهره جهانی شد که یک انقلاب فرهنگی بود.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس ادامه داد: باید قبول کنیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی روی بعد فرهنگ خوب کار نکرده ایم و اگر در سه دهه اخیر به منویات مقام معظم رهبری خوب عمل می کردیم وضعیت ما بهتر و بهتر میشد.

علیزاده به دو دلیل مظلومیت حوزه فرهنگ اشاره کرد و اضافه کرد: در این حوزه خوب سرمایه گذاری نکردیم و روی هر آنچه که سرمایه گذاری کردیم خوب نظارت نکردیم که اگر اینگونه بود وضعیت فرهنگی ما به مراتب بهتر بود.

علیزاده به مظلومیت حوزه فرهنگ و هنر در ایلام پرداخت و تاکید کرد: ما در این حوزه ظرفیت ها، پتانسیل ها ، گنجینه ۸ سال دفاع مقدس، سرمایه های انسانی در حوزه هایی مثل نویسندگی ، شعر، فیلم و علوم قرانی داریم همانگونه که در وادی علم مرحوم دکتر اذر دانشمند جهان اسلام و شهید هسته ای شهید داریوش رضایی نژاد را داشته ایم.

وی به مطالبات حوزه فرهنگ و هنر حوزه جنوب پرداخت و گفت: شهرستان بدره پس از ده سال از شهرستان شدن هنوز ساختمان فرهنگ و هنر ندارد و  در دهلران عزیز که قدمگاه شهداست ما مجتمع فرهنگی نداریم و اخیرا از سهم مسئولیت های اجتماعی نفت برای این مجتمع اعتبار تامین کرده ایم و پیمانکار آن مشخص شده است.

دستگیری ۳ نفر از عوامل گروهک تروریستی منافقین در شیراز
دنبال کنید

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس ادامه داد : امیدارم به قول های تامین اعتبار خود برای مجتمع های فرهنگی ابدانان، دره شهر و بدره جامه عمل بپوشانید وی هم چنین از نحوه برگزاری تئاتر خیابانی شرهانی توسط فرمانداری، اداره کل ارشاد،صدا و سیما و مدیریت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد و خواستار ثبت ملی این اثر شد.

علیزاده تکریم خبرنگاران استان را لازم دانست و بیان کرد: از لحاظ امکانات رفاهی، بیمه ای و تسهیلات قرض الحسنه این عزیزان را دریابید چرا که اصحاب خبر و رسانه استان با وجود همه ی مشکلات و باگمنامی در حال فعالیت هستند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi