چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادخواهی عشایر نزد معاون عمرانی در میز خدمت و داستان پاسکاری مردم نزد بانک و بنیاد

به گزارش کرونا از یاسوج میز خدمت معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مانند هر هفته در محل این معاونت و با حضور تعداد ۷۰ نفر از مراجعه کنندگان برگزار شد که هر یک در زمینه‌های مختلف درخواست‌هایی از معاون استاندار داشتند. برای نمونه یکی از مراجعه کنندگان با معاون استاندار درخواست زمین در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹

کرونا :

دادخواهی عشایر نزد معاون عمرانی در میز خدمت و داستان پاسکاری مردم نزد بانک و بنیاد

به گزارش کرونا از یاسوج میز خدمت معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مانند هر هفته در محل این معاونت و با حضور تعداد ۷۰ نفر از مراجعه کنندگان برگزار شد که هر یک در زمینه‌های مختلف درخواست‌هایی از معاون استاندار داشتند.

برای نمونه یکی از مراجعه کنندگان با معاون استاندار درخواست زمین در خصوص گسترش دانشگاه علمی کاربردی چرام را داشت که معاون استاندار توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی دانشگاه‌های استان داد.

دادخواهی عشایر نزد معاون عمرانی در میز خدمت و داستان پاسکاری مردم نزد بانک و بنیاد 5

به گزارش فارس برخی از دانشگاه‌های استان اکنون دانشجوی لازم را برای گسترش فضای فیزیکی خود ندارند و طبق آنچه که شنیده شده برای مثال در دانشگاه یاسوج همچنان با کمبود دانشجو در رشته کشاورزی مواجه هستیم.

اما در برخی از شهرستان‌ها همچنان تقاضای زمین برای گسترش فضای دانشگاهی می‌شود در حالی که دانشجوی مورد نیاز وجود ندارد معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد به برخی از آنها توصیه کرد شاید در آینده که تعداد دانشجویان به حد نصاب رسید برای توسعه فضای فیزیکی دانشگاه‌ها فکری شود اما اکنون می‌توان از زمین‌ها برای توسعه فضاهای گردشگری و بوم گردی استفاده کرد.

دادخواهی عشایر نزد معاون عمرانی در میز خدمت و داستان پاسکاری مردم نزد بانک و بنیاد 6

وی گفت: طبق آمایش آموزش عالی استان زمین در اختیار قرار داده می‌شود و حتماً طرح هم باید توجیه داشته باشد البته در چند سال آینده در طرح آمایش استان بازنگری خواهد شد آن وقت می‌توان زمین در اختیار شما قرار داد.

در ادامه یکی دیگر از مراجعه کنندگان برخی از مسئولان دیشموک به خصوص بخشدار بودند که انتظار داشتند برخی از جاده‌های روستایی و آنتنی بخش دیشموک از جمله دهنو- مازه فرج- رود ایک- پس چات که در سفر ۲ سال قبل استاندار قول آن داده شده بود بهسازی و آسفالت شوند در حالی که هر کدام از آنها کمتر از یک یا دو کیلومتر مسافت دارند.

اما شاید مهمترین مراجعه کنندگان به معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عده‌ای از عشایر منطقه نایاب بهمئی بودند که از راه بسیار دور خود را به معاونت عمرانی استانداری رساندند و از او خواستند که در زمینه تامین آب آشامیدنی آنها همکاری شود.

دادخواهی عشایر نزد معاون عمرانی در میز خدمت و داستان پاسکاری مردم نزد بانک و بنیاد 7

آنها می‌گویند منابع طبیعی زمین را به هر کسی برای هر کاری در این استان واگذار می‌کند اما وقتی می‌خواهند لوله‌ای را از میان درختان عبور دهند و حتی در آن منطقه یک درخت هم وجود ندارد مهمتر از همه اینکه آنها برای عبور لوله‌ها حتی گودبرداری هم نمی‌کنند چرا منابع طبیعی اجازه این کار را نمی‌دهد.

مذاکره با شیطان؛ مستندی درباره روابط مخفیانه هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی با امریکا + تصاویر
دنبال کنید

در این بین مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد که در جلسه حاضر بود از این وضعیت گلایه داشت.

طبق معمول در میز خدمت معاون عمرانی استاندار بسیاری از مردم حوزه‌های شهری از وضعیت کوچه‌ها و معابر خود گلایه‌مند بودند به خصوص برخی از شهروندان لنده و سوق که با حضور در دفتر معاون عمرانی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

معاون عمرانی استاندار هم اینگونه توضیح داد که طرح جامع سی سخت و لنده را به زودی در یک جلسه برگزار می‌کنیم.

به گزارش فارس آنگونه که معلوم بود طرح جامع سوق مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده برخی از مراجعه کنندگان می‌گفتند مسئولان در فکر مردم نیستند جوانان آنها می‌خواهند خانه بسازند و ازدواج کنند.

اما یکی دیگر از نکات جالب توجه مراجعه کنندگان به معاون عمرانی استاندار به پاسکاری برخی از شهروندان میان بنیاد مسکن و بانک‌ها برمی‌گشت که به دلایل مختلف و بروکراسی اداری اجازه نمی‌دهند وام ساخت مسکن در اختیار آنها قرار بگیرد که معاون استاندار در همین حین با تماس تلفنی با مسئول بانک کشاورزی استان از او خواست که هرچه سریع‌تر در این خصوص چاره اندیشی کند آن عده می‌گفتند برخی افراد با یک تلفن وام خود را گرفته‌اند علاوه بر بروکراسی اداری پارتی‌بازی نیز در این بین مشهود است.

برخی از مراجعه کنندگان نیز درخواست‌های خاصی داشتند از جمله در خصوص مزرعه رمز ارز یا ارز دیجیتال که عده‌ای در این زمینه حتی مجوز هم دارند اما یا برق آنها قطع شده و یا اینکه جریمه بسیار هنگفتی برای آنها در نظر گرفته شده است آنها می‌گفتند جریمه ما مجوز دارها ده‌ها برابر بیشتر از کسانی است که بدون مجوز و غیرقانونی فعالیت می‌کنند در این بین یکی از مسئولان استانداری اینگونه اعلام کرد که حتی مجوزدارها هم به صورت بسیار حرفه‌ای دست در کنتور برق برده‌اند و همین موجب جریمه آنها شده است.

اما به هر صورت نکته قابل توجه این بود که مجوزدارها و نور چشمی‌ها بسیار بیشتر از آنهایی که مجوز دارند مورد محبت قرار گرفته‌اند

قتل ۳ نفر جوان در شهر یاسوج توسط پلیس تکذیب شد ( + فیلم )
دنبال کنید

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مشکلات مردم در میز خدمت گفت: در هفته‌های آینده میز خدمت را در شهرستان‌های دیگر برگزار می‌کنیم البته در سمت چپ و راست من می‌بینید که مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها حضور دارند تا مشکلات مردم را به صورت عملیاتی و میدانی برطرف کنند.

وی به مهم‌ترین موضوع که در میز خدمت مورد توجه قرار گرفت اشاره کرد و گفت: برای مثال سه منطقه عشایری دارای مشکل آب بودند که خوشبختانه در همین میز خدمت توانستیم مشکل یکی از آنها را برطرف کنیم و آن دوی دیگر نیز با پیگیری‌ها قطعاً برطرف خواهد شد.

روستا گفت: برای مثال در اطراف شهر یاسوج و در همین نزدیکی‌ها برخی از خانوارهای روستایی بودند که مشکل برق‌رسانی داشتند آن را پیگیری کردیم و اکنون این مشکل برطرف شده است.

او به مشکلات حاشیه نشینی در اطراف شهر یاسوج اشاره کرد که بعضی‌ها بدون در نظر گرفتن طرح ساخت و ساز کردند و اکنون بعد از سال‌ها برای آنها مشکل ایجاد شده است و ما یک پک واحدی را در دستور کار قرار دادیم تا چنین مشکلاتی را در کل استان برطرف کنیم.

روستا به طرح جامع و تفصیلی هم اشاره کرد و گفت: برخی از این طرح‌ها به قول معروف روی هوا هستند که درصدد بررسی و تعیین تکلیف آنها هستیم ارباب رجوع زیادی در این زمینه داریم که به دلیل مبهم بودن وضعیت طرح تفصیلی و جامع بلاتکلیف بوده نمی‌دانند چگونه زمین‌های خود را تفکیک و یا اینکه ساخت و ساز کنند.

او به یک موضوع و مشکل مهم دیگر هم اشاره کرد که برای مثال در منطقه تلخسرو ۱۷ تعاونی مسکن است که سرانه فضاهای مختلف اعم از آموزشی مذهبی فضای سبز آنها باید رعایت می‌شد و به آنها اعلام کردیم که باید این سرانه‌ها در آنها رعایت شود.

روستا به برخی از مشکلات به جای مانده از سال قبل در سیل مونسون اشاره کرد که هنوز مشکلات آنها ناشی از سیلاب برای مردم وجود دارد یا اینکه برخی از طرح‌های شیلات که از بین رفتند و باید هرچه زودتر وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi