شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افشاریان: برای حفظ VAR لیگ قهرمانان در ایران مذاکره می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی کرونا ، خداداد افشاریان درمورد استفاده از VAR در بازی پرسپولیس و النصر، اظهار داشت: مسابقات لیگ قهرمانان را خود AFC برنامه‌ریزی کرده و آوردن VAR نیز مطابق همین پروسه بسیار راحت بود. فقط باید در ایران تعبیه می‌شد و رفتارهای فیزیکی‌اش انجام بگیرد. AFC این کار را انجام داد. تا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99565
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

کرونا :

افشاریان: برای حفظ VAR لیگ قهرمانان در ایران مذاکره می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی کرونا ، خداداد افشاریان درمورد استفاده از VAR در بازی پرسپولیس و النصر، اظهار داشت: مسابقات لیگ قهرمانان را خود AFC برنامه‌ریزی کرده و آوردن VAR نیز مطابق همین پروسه بسیار راحت بود. فقط باید در ایران تعبیه می‌شد و رفتارهای فیزیکی‌اش انجام بگیرد. AFC این کار را انجام داد. تا زمانی که تیم‌های ما در این مسابقات هستند، این سیستم در ورزشگاه آزادی و نقش جهان استفاده خواهد شد. شاید بتوانیم با مجموعه فیفا، AFC و شرکت طرف قراردادشان توافق کرده و این سیستم را در ایران نگه داریم. البته این بحث گمانه‌زنی است. یک تا ۲ روز دیگر نیز تیم VAR ورزشگاه نقش جهان می‌آید و به همراه مجموعه کارگروه فدراسیون جمع می‌شوند تا این اتفاق در اصفهان هم بیفتد.

وی درمورد امکان استفاده از VAR در لیگ برتر تصریح کرد: مراحل اداری و رفتاری VAR ما کاملا با روند AFC متفاوت است. باید دستگاه‌ها را پس از به نتیجه رسیدن با شرکت، تعبیه کرده و در نهایت با آموزش داوران بتوانیم استفاده کنیم.

رئیس کمیته داوران درپاسخ به آخرین وضعیت سفر برخی داوران به عربستان برای آموزش VAR و اینکه آیا این امکان وجود ندارد به جای رفتن‌شان به چنین سفری با استفاده از همین تجهیزاتی که اکنون در ایران وجود دارد و البته نفرات بیشتر دوره‌های  آموزشی را برگزار کنند، گفت: مجموعه این سیستم برای AFC است و برای ما نیست. در سفر قبلی ناهماهنگی‌ پیش آمد و ویزای بچه‌های ما نرسید. البته پس از این اتفاق با عربستانی‌ها هماهنگ کردیم، به جز موعود بنیادی‌فر که مدرک VAR دارد، داوران ما بین‌المللی کشورمان اواخر مهر همراه با ۳_۲ نفر از مدرسان با هزینه این کشور به عربستان می‌روند.

آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / توضیحات استاندار در باره ویروس کرونا نوع جدید
دنبال کنید

افشاریان درخصوص انتقادات محمود فکری به داور در جریان بازی با تراکتور، توضیح داد: او خیلی زحمت کشیده است. در آن لحظات نیز تحت فشار بود و یک چیزی گفت. ما هم به دل نمی‌گیریم. من هم نیمه اول در ورزشگاه نبودم و اگر دنبال من می‌گشت، باید در نیمه دوم مرا صدا می‌کرد.

وی درمورد مصدومیت علی بای در جریان این مسابقه، اظهار داشت: این داور آماده بازی بود. در یک صحنه پس از استارت اولیه عضله‌اش مشکل پیدا کرد و در نهایت هم مداوا شد. البته قضاوت خیلی خوبی داشت. هرچند مقداری مصدوم بود که باید در هفته‌های آینده مشکلش را حل کند.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که داوران مردودی در تست پیش فصل چه زمانی  تست جدید را پشت سر خواهند گذاشت، عنوان کرد: این داوران را یکشنبه هفته آینده همراه با داوران لیست الیت به ورزشگاه دستگردی می‌آوریم و بار دیگر از آنها تست می‌گیریم.

افشاریان درمورد انتقادات رضا کرمانشاهی مبنی بر هدست نداشتن داوران، گفت: در هیات رییسه فدراسیون مصوب شد سازمان لیگ ۲۰ دستگاه هدست آماده کند‌. از لحاظ پول مشکلی نیست اما دنبال راهکاری برای خریدش هستند. 

وی درمورد مردود شدن برخی داوران بانو در تست‌ها، توضیح داد: برخی داوران لیست الیت در این جمع بودند اما مردود شدن آخر زندگی نیست. ما هم با داوران راه می‌آییم. 

رئیس کمیته داوران درمورد برخی انتقادات نسبت به جوان نکردن داوران، گفت: داوری که در لیست الیت ما است، چگونه از لیست دربیاوریم و داور جوان بگذاریم؟ خودمان تستی گرفته‌ایم که به هر دلیل آن را پاس نکرده‌اند. بار دیگر از آنها تست خواهیم گرفت. برخی داوران خانم ما در بازی‌های آسیایی قضاوت می‌کنند.

مصوبه مجلس برای ممنوعیت دریافت و پرداخت سود و جریمه تأخیر در کلیه عملیات‌های بانکی
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi