سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت توسعه سامانه های آبیاری نوین بخش کشاورزی در منطقه غرب خراسان رضوی

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس بر ضرورت توسعه سامانه های آبیاری نوین بخش کشاورزی در منطقه غرب خراسان رضوی تاکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99508
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

کرونا :

ضرورت توسعه سامانه های آبیاری نوین بخش کشاورزی در منطقه غرب خراسان رضوی

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به توسعه سامانه های آبیاری نوین بخش کشاورزی در منطقه غرب خراسان رضوی گفت: این راهکار برای عبور از بحران خشکسالی ست که بدین منظور اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار در منطقه غرب خراسان رضوی گسترش چشمگیری یافته است.

وی افزود: طی سه سال گذشته تنها در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار ۳۴۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آبیاری نوین اختصاص یافته است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: از محل این اعتبارات حوزه آب و خاک طرح‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سبزوار اجرا شده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس اضافه کرد :همچنین ۹۲ کیلومتر انتقال آب با لوله و ایجاد کانال بتنی در سطح مزارع این شهرستان اجرا شده است که باتوجه به کمبود منابع آبی عملکرد آب مصرفی حوزه کشاورزی را بهبود بخشیده است.

محبی نجم آبادی با اشاره به حمایت های دولت و مجلس از اجرای سامانه های آبیاری،  افزود: در اجرای طرحهای آبیاری نوین و انتقال آب با لوله عمده تامین هزینه بر عهده دولت و سهم کشاورزان کمتر از ۲۰ درصد است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi