یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشت قزوین به سرعت احیاء می شود/ اختصاص ۴ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس از تسریع در احیاء دشت قزوین و اختصاص ۴ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99427
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

دشت قزوین به سرعت احیاء می شود/ اختصاص ۴ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی در جمع کشاورزان قزوینی، از نشستی که با وزیر جهادکشاورزی داشت، گزارش داد و گفت: در نشست با وزیر جهاد کشاورزی برای تسریع در احیای دشت قزوین، اختصاص ۴ میلیون مترمکعب آب سد طالقان برای کشت پاییزه و بررسی تعیین سهم آب از شاهرود تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به دغدغه ها و مشکلاتی که کشاورزان و باغداران استان در مراجعه به دفتر اینجانب و نیز سفر به روستاها و مناطق مطرح کرده بودند نشستی با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان باغبانی، زراعت، امور مجلس و مشاور وزیر صورت گرفت که بسیار مفید و اثر بخش بود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نگرانی های ما تامین آب از سد طالقان برای کشت پاییزه بود که در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۴ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان برای کشت پاییزه اختصاص داده شده و نگرانی کشاورزان برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع یادآورشد: این سهمیه جدید به علاوه ۵ میلیون مترمکعب سهم آبی است که در گذشته متعهد شده بودند برای استان تامین شود که جمعا این میزان به ۹ میلیون مترمکعب رسید که خبر خوبی برای کشاورزان است.

سیاهکلی بیان کرد: موضوع دیگری که تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز هست احیای دشت قزوین بود که به دلیل اهمیت آن از وزیر درخواست کردیم برای تسریع در اجرای این طرح مهم نگاه ویژه ای داشته باشند که قرار شد با هماهنگی وزیر نیرو اقدام لازم صورت گیرد و به معاون زراعت و باغبانی ماموریت دادند طرحی را آماده کنند تا این کار تسریع شود.

اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه های بهداشتی دلیجان و محلات
دنبال کنید

وی یادآورشد: یکی از کارهای خوبی که با کمک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این منطقه کلید زده ایم موضوع نهضت آبرسانی با لوله است که دستاوردهای بسیار خوبی داشته و در شرایط کم آبی توانسته راهکار مناسبی برای مدیریت منابع آبی باشد و از هدر رفت آب نیز جلوگیری کند که این طرح با استقبال وزیر جهاد کشاورزی روبروشد و آن را الگویی مناسب برای اجرا در سایر نقاط کشور دانستند و قرار شد ضمن بازدید از یکی ازکارخانه ها مهم تولید لوله برای خرید لوله در حجم زیاد اقدام شود تا نهضت لوله برای انتقال آب به عرصه کشاورزی توسعه یابد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi