یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اژدهای زخمی اعتبارخوار گچساران کجاست؟

کرونا گچساران-ندانعمتی- طبق آن چه که امروزه می‌بینیم تلاش دولت سیزدهم برای اتمام پروژه های زخمی سنوات گذشته مشهود و  بسیار خوب است.  پیکر کهگیلویه و بویراحمد به واسطه پروژه های نیمه تمام و رها شده سنوات گذشته  زخمی است به گونه ای که در هر شهرستان این استان کمتر برخوردار ردپای اینگونه طرح ها به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99316
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۲۹

کرونا :

اژدهای زخمی اعتبارخوار گچساران کجاست؟

کرونا گچساران-ندانعمتی- طبق آن چه که امروزه می‌بینیم تلاش دولت سیزدهم برای اتمام پروژه های زخمی سنوات گذشته مشهود و  بسیار خوب است.

 پیکر کهگیلویه و بویراحمد به واسطه پروژه های نیمه تمام و رها شده سنوات گذشته  زخمی است به گونه ای که در هر شهرستان این استان کمتر برخوردار ردپای اینگونه طرح ها به خوبی مشاهده می شود.

گچساران نیز از این زخم ها در امان نمانده و برخی از این پروژه های زخمی به یک معضل و شاهکار سنوات گذشته در این شهرستان تبدیل شده است.

به گونه ای که برخی از آنها به اژدهای اعتبار خوار معروف گردیده و تلاش دولتمردان و مسئولان دولت سیزد هم با وجود شرایط اقتصادی فعلی برای اتمام آنها هنوز به نتیجه نرسیده است.

اینگونه پروژه ها که تعدادی از آنها در خود شهر گچساران قرار دارد باعث دلمردگی و روزمردگی مردم این شهرستان ترانزیتی شده  است.  

  مجنمع فرهنگی پردیس گچساران یکی از پروژه های خورنده اعتبارات و ناتمام سنوات گذشته می باشد که به عنوان یک میراث بد به دولتمردان سیزدهم رسیده است.

 پروژه ای که در نگاه اول به بیننده القایی زیبا از خود را در خاطر شخص می گنجاند ولی با کمی دقت در طراحی اینگونه پروژه می مانند که با کدام تفکری چنین پروژه ای عظیم  که برای تکمیل آن نیاز به اعتبارات سرسام آوری دارد برای گچساران پیش بینی شده است.

در صورتی که می توانستند با طراحی بهنر و مصرف اعتبار کمتر این غول خورنده اعتبار را تکمیل و مابقی اعتبارات را برای پروژه های دیگر مصرف کنتد.

عملیات اجرایی مجتنع فرهنگی پردیس گچساران ۶ سال پیش در شهر دوگنبدان مرکز این شهرستان آغاز شد و اما پیشرفت فیزیکی این طرح پس از روند خوب سال نخست به دلیل کمبود اعتبار بسیار کند شد هر چند در دولت سیزدهم با تزریق اعتبارات تکمیل آن سرعت بهتری به خود گرفت‌.

   از دیگر پروژه های نیمه تمام که با کلی از نواقصات مردم گچساران از آن استفاده می کنند می توان به مصلای این شهرستان اشاره کرد.

پروژه مصلی گچساران با متراژ پنج هزار مترمربع زیر بنا در دو طبقه، از سال ۸۱ زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان کلنگ زنی شد  و از سال ۹۱ کار تکمیل و اتمام پروژه به اداره راه و شهرسازی گچساران واگذار شده است.

پانزدهمین غرق‌شدگی در کهگیلویه و بویراحمد /این بار کودک ۷ ساله غرق شد
دنبال کنید

این پروژه مهم نیز که نیاز این شهرستان بوده هنوز با مشکلاتی مواجهه می باشد و به اتمام نرسیده هر چند با وجود تکمیل نشدن آن مردم گچساران با این کمبودها کنار آمده و نماز و برخی از مراسمات فرهنگی و یا مذهبی را در آن برگزار می کنند.

نبود وسایل سرمایشی در هوای گرما گچساران یکی از معضلات مهم این مصلا بود که با قول های مساعدی از سوی نفت این مشکل نیز امید می رود به زودی برطرف  گردد.

امسال نیز برای  تکمیل مصلای گچساران  ۴  میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

پردیس هنری گچساران سنگ بزرگی که بر ای اسم و رسم پرتاب شده است

محمد زاده یکی از شهروندان گچساران در خصوص این پروژه ها گفت: مجتمع فرهنگی پردیس گچساران با توجه به محل احداث آن هرکس که وارد این شهرستان بشود با یک سازه زیبا ولی نا تمام مواجهه خواهد شد.

وی بیان کرد: کاش مسئولان به جای سنگ بزرگ برداشتن یک طرح متناسب تر با اعتبار کمتر را در نظر می گرفتند که به این مشکل روبرو نشوند، انگار مسئولان گذشته بر ای اسم و رسم خود این سنگ بزرگ را در این شهرستان پرتاب کردند.

عصمتی یکی دیگر از شهروندان گچسارانی اظهار کرد: در سال گذشته خبری مبنی بر ریزش بخشی از دیوار پردیس هنری منتشر شد .

وی با اشاره به اینکه این اتفاق نشان از عملکرد ضعیف در ساخت این سازه می باشد گفت: مجددا این قسمت که ریزش پیدا کرده بود با صرفه هزینه دیگر ساخته شد.

این شهروند گچسارانی اظهار کرد: با انتشار این خبر همه خوشحال بودیم که این طرح افتتاح نشده بود زیرا  امکان خسارت جانی با این اتفاق وجود داشت.

خانم نعمت زاده یکی از شهروندان گچساران عنوان کرد: امیدواریم هر چه زودتر مشکلات مصلای گچساران و این پروژه برطرف شود.

وی ادامه داد: در گرمای تابستان مردم این شهرستان برای ادای نماز جمعه گرمای طاقت فرسایی را در مصلا پشت سر گذاشتند.

پردیس هنری و مصلا گچساران دو پروژه زخمی و یادگار دردناک عمرانی از سنوات گذشته

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در کفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مجتمع فرهنگی پردیس گچساران میراثی از سنوات گذشته می باشد که به مسئولان این دولت رسیده است.

وی بیان کرد: با وجود تلاش بسیار و تخصیص اعتبارات روند احداث مجتمع فرهنگی پردیس گچساران شتاب بیشتری در دولت سیزدهم داشته است.

۴۵میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کهگیلویه و بویراحمد رهاسازی شد
دنبال کنید

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: پردیس هنری این شهرستان در کنار مصلا در مراحل مختلف اعتباراتی به آنها تزریق شده ولی همچنان به صورت کامل تکمیل نشده اند.

پردیس هنری پاسخگوی بخش عمده ای از نیاز فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف است

اورنگ نارکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی پردیس گچساران با زیربنای بیش از هفت هزار متر و مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با پیشرفت ۷۰ درصد در دست اجراست.

 وی با اشاره به اینکه پردیس هنری این شهرستان شامل بخش‌های مختلفی است گفت: این طرح دارای سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری، و سالن اجتماعات است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: این طرح پاسخگوی بخش عمده ای از نیاز فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف است.

نارکی عنوان کرد: جامع بودن طرح پردیس هنری امکان برپایی جشنواره های ملی و بین المللی در این شهرستان فراهم می کند.

تکمیل پردیس هنری نیازمند یکهزار میلیارد ریال است

عابدی رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: مجتمع فرهنگی پردیس از سال ۹۶ کلنگ زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد اولیه این پروژه ۱۳۵ میلیارد ریال بوده است گفت: این قرار داد با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی خاتنه میدا کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران تصریح کرد: در قرارداد دوم نیز ۱۸۵ میلیارد ریال قرارداد اولیه آن می باشد و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز از محل دیگر به این‌مروژه اعتبار اختصاص داده شد.

عابدی بیان کرد:،در حال حاضر نیز پیمانکار در حال اجرای مقاوم سازی دیوارها، تاسیسات، سرامیک و محوطه سازی داخل است.

وی گفت: برای تکنیل و بهره برداری کامل این پروژه به یکهزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

عابدی با اشاره به مصلای گچساران نیز افزود: برای مقاوم سازی مصلا ۶۳ میلیارد ریال قرارداد انعقاد شد و امسال نیز در همین راستا ۴۰ میلیارد ریال به آن اختصاص داده شده است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi