سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

ضرورت احیای تعاونی‌های مسکن/ باید به آثار مثبت تعاونی‌ها باور داشت

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی مسکن، نقش مهمی در خانه‌دار شدن مردم در سال های گذشته داشته و باید، احیای این بخش در دستور کار قرار گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99118
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

ضرورت احیای تعاونی‌های مسکن/ باید به آثار مثبت تعاونی‌ها باور داشت

به‌گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی، گفت: فعالیت تعاونی‌ها باید محور قرار گیرد و استفاده از ظرفیت این بخش در توسعه کشور، مورد اهتمام باشد.

نماینده  مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی عرصه را برای کارهای بزرگ که نیاز به سرمایه بالا دارد فراهم کنند تا کارهای بزرگ با تجمیع سرمایه‌های اندک محقق شود.

وی با بیان اینکه باید به آثار مثبت تعاونی‌ها باور داشت، گفت: در سال‌های اول انقلاب و دفاع مقدس، فرهنگ تعاونی قوی بود و در آن زمان تعاونی مصرف و مسکن شکل گرفت، اما با گذشت زمان، فرهنگ تعاونی کمرنگ شد و به تدریج از بین رفت.

کریمی افزود: ایجاد بستر فعالیت تعاونی‌ها در بازار سرمایه، زمینه ارزشمندی است تا تعاونی‌ها در بازار حضوری فعال داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: سال ۸۹ قانون تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران، تصویب شد که در شهرستان ها از جمله در خمین شکل گرفت، اما ایراد این تعاونی ها این بود که در سطح شهرستان باقی می‌ماند و در سطح استانی قابل توسعه نبود که طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی، توسعه استانی اصلاح شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi