چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

پیگیری‌های دیپلماتیک با هدف کنترل آلودگی هوای بجنورد

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس گفت: بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست عمده منشأ آلودگی شهر بجنورد گرد و غبار برخواسته از صحرای «قره قوم» در کشور ترکمنستان است و لذا پیگیری‌هایی از وزارت کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان با هم‌افزایی و مساعدت وزارت امور خارجه نیز انجام شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99112
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

کرونا :

پیگیری‌های دیپلماتیک با هدف کنترل آلودگی هوای بجنورد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد پاکمهر با اشاره به تداوم آلودگی هوای خراسان شمالی و به طور ویژه بجنورد اظهار داشت: هوای آلوده لطمات و ضررهای زیادی را متوجه همشهریان عزیز می‌کند و نهادهای متولی بر طبق تکالیف قانونی و با اتخاذ تصمیمات لازم نسبت به حداقل رساندن این آسیب‌ها اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عنایت به حق همشهریان در بهره‌مندی از هوای پاک از رئیس سازمان محیط زیست نسبت به تکالیف قانونی و راه‌های پیشگیری و کنترل وضعیت موجود پیگیری‌های لازم انجام شد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس معاون رئیس جمهور برگزاری جلسه مدیریت بحران در خراسان شمالی با هدف بررسی موضوع آلودگی هوای استان در دستور کار قرار داد و انتهای هفته جاری این جلسه با حضور مسئولین ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست عمده منشأ آلودگی شهر بجنورد گرد و غبار برخواسته از صحرای «قره قوم» در کشور ترکمنستان است و لذا پیگیری‌هایی از وزارت کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان با هم‌افزایی و مساعدت وزارت امور خارجه نیز انجام شد.

پاکمهر با اشاره به تاکید وزارت محیط زیست ترکمنستان به کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش پوشش گیاهی در دشت قره قوم خاطر نشان کرد: تثبیت ریزگردها و تقویت پوشش گیاهی مورد تاکید دو طرف جهت کنترل وضعیت فعلی بود./

اختصاص ۲۲ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی توسط مجلس/ قیر مورد نیاز شهر‌های کوچک برای انجام عملیات راهسازی تحویل داده می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi