پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با هم‌‌افزایی مجلس و دولت احداث خط آهن شلمچه به بصره عملیاتی شد

‌نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند احداث خط آهن شلمچه به بصره در خاک عراق فردا با حضور مقام‌های عالی رتبه ایران و عراق آغاز و عملیاتی می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98708
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

با هم‌‌افزایی مجلس و دولت احداث خط آهن شلمچه به بصره عملیاتی شد

سیدمجتبی محفوظی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، پروژه اتصال ریلی ایران به عراق را حاصل همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های میدانی مجلس و‌ دولت عنوان کرد و گفت: فرآیند احداث خط آهن شلمچه به بصره در خاک عراق فردا با حضور مقام‌های عالی رتبه ایران و عراق آغاز و عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند احداث خط آهن شلمچه به بصره تاکید کرد: از این مسیر حدود ۱.۴ کیلومتر پس از یک هزار و ۶۰۰ فقره مین‌روبی و مین‌زدایی ساخته شد و هم‌اکنون به نقطه صفر مرزی رسیده است.‌‌ ایران مسئولیت مین‌زدایی به طول ۱۶ کیلومتر در محدوده طرح را بر‌عهده گرفت و این کار را به سرانجام رساند؛ همچنین ۱۶ تا ۱۸ کیلومتر مین‌زدایی بعدی به عهده کشور عراق است.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پایان کار، یک پل روی اروند رود ساخته می‌شود که به لحاظ فنی پیچیدگی‌هایی دارد و به همین علت توسط مهندسان متخصص ایرانی ساخته خواهد شد.

محفوظی یادآور شد: خط راه آهن بصره-شلمچه تنها برای انتقال مسافران است و نمی توان از آن برای انتقال کالا استفاده کرد.

نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حسب اعلام رسمی وزارت حمل و نقل عراق، انتقال کالا تنها به یک دلیل از طریق قطارها انجام نمی‌شود و آن هم دور بودن بنادر ایران از مسافت تعیین شده است.

گفتنی است؛ امسال همانند سال گذشته، برای این مسیر قطار ترکیبی تهران-کربلا، تدارک دیده شده است؛ بدین صورت که این قطار پس از حرکت در تهران و مسافرگیری در قم وارد شلمچه می‌شود، پس از آن مسافران مسیر شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی کرده و از بصره مجددا با قطار وارد کربلا می‌شوند.

پیگیری برای راه‌اندازی کلینیک جراحی قلب در بم
دنبال کنید

به گزارش خبرنگار خانه ملت؛ در صورت عدم وقفه در فرآیند اجرایی خط آهن شلمچه-بصره، سال آینده زائران ایرانی می‌توانند با قطار مستقیم تهران به کربلا به زیارت سیدالشهداء (ع) مشرف شوند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi