یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتغالزایی و رونق اقتصادی قربانی بی‌توجهی

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از بی توجهی به ظرفیت های معادن گفت: توجه به معادن تنها در اندازه ای محدود و به صورت خام فروشی صورت می گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98378
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

کرونا :

اشتغالزایی و رونق اقتصادی قربانی بی‌توجهی

صمداله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت از وجود معادن بسیار غنی در منطقه بافت و شهرهای اطراف خبر داد و گفت: با وجود تمامی ظرفیت ها که متاسفانه بسیاری از آنها مغفول مانده، تنها بخشی از این ظرفیت دیده شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات در معادن موجود گفت: یکی از بزرگترین ظرفیت های معدنی بافت، معادن اسفندقه است. محدوده این معدن هشتصد کیلومتر مربع است که متاسفانه هیچ توجهی به این ظرفیت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه اقدامات قابل توجه عمرانی و زیرساختی برای محدوده معدن اسفندقه انجام نشده گفت: البته در بخشهایی از این معدن کارهایی در حال انجام است اما برای آنکه به بهره برداری برسد، امیدوارکننده نیست.

وی از وجود کانی های مختلف مثل کروم، منگنز، منیزیت، منیزیم، ورمیکولیت، نیکل، عناصر سنگین و… در معادن اسفندقه خبر داد و گفت: با وجود آنکه در محدوده معادن اسفندقه، عناصر و کانی‌های مختلفی وجود دارد،  متاسفانه تا به امروز تک محصولی کار شده و فقط کرومیت آن مورد بهره برداری قرار گرفته که آن نیز به صورت خام فروشی بوده، در حالی که می توانستیم با ایجاد صنایع پایین دستی، اشتغالزایی، درآمدزایی و رونق اقتصادی خوبی را رقم بزنیم.

محمدی از پیگیری هایی که برای توسعه و فعال کردن بخشهای معادن اسفندقه انجام داده خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های گسترده ای که انجام شده، هنوز اقدام خاصی که منجر به نتیجه شود، صورت نگرفته است.

وی از اهمیت راه‌اندازی کارخانه فروکروم خبر داد و گفت: بدلیل نقشی که کارخانه فروکروم دارد و شناختی که مردم از این ظرفیت دارند، راه اندازی کارخانه فروکروم از مطالبات جدی مردم بوده که متاسفانه هنوز بر زمین مانده است.

اثرات فرهنگ مهدویت در روند تکاملی انقلاب اسلامی حائز اهمیت است
دنبال کنید

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سه سال از عمر مجلس یازدهم می گذرد گفت: در تمامی سه سال مجلس یازدهم، مکاتبات زیادی انجام دادم و پیگیری‌های مختلفی را به عمل آوردم که انتظار داشتیم آقایان به خواسته منطقی مردم بافت پاسخ مثبت بدهند که نتیجه نداده است.

وی از مکاتبات و مراجعات و جلساتی که با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عمل آورده خبر داد و گفت: انتظار این است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درخواست فعال کردن معادن اسفندقه پاسخ بدهند زیرا این معادن زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

محمدی با اشاره به برگزاری جلسات مناقصه گفت: تمامی مراحل کار صورت گرفته، آگهی شده، مناقصه برگزار و پاکتها باز شده، رییس هیت امنا نیز دستور داده و فقط منتظر اجرا هستیم.

وی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تقاضا کرد که اقدامات لازم را انجام دهد و گفت: با توجه به اینکه تمام مراحل انجام شده، انتظار می رود مدیرعامل صندوق دستور کلنگزنی کارخانه‌ فروکروم ارزوییه را بدهد تا کار را زودتر شروع و معادن را فعال کنند.

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عناصر مختلف موجود در معادن اسفندقه، قابلیت اکتشاف و بهره‌برداری را دارند گفت: معادن اسفندقه ظرفیت و قابلیت این را دارند که به معنای واقعی مشکل اشتغال منطقه را حل کنند، اما در نتیجه کم لطفی و بی توجهی مسوولان، کارها بر زمین مانده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi