دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصویب کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی؛ روزنه امیدی برای مرزنشینان ایجاد کرد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، تصویب کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی را عاملی موثر در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در مناطق مرزی دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98368
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

تصویب کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی؛ روزنه امیدی برای مرزنشینان ایجاد کرد

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، از تصویب کلیات لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) به عنوان اقدامی مثبت در جهت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی یاد کرد و افزود: آنچه مسلم است اشتغال پایدار یکی از مهم‌ترین مولفه‌های لازم برای ماندگاری افراد در مناطق مرزی است و ماندگاری جمعیت در این مناطق نیز پیش شرط مهم برای تامین امنیت در کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: قطعا ساماندهی این بخش با تصویب این لایحه، بستری مناسب برای رونق اقتصادی از طریق تجارت آزاد و ارتباط با کشورهای همسایه فراهم خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: براساس آمار ارائه شده، کشورمان از نظر مرز خشکی و آبی با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد و از این نظر بعد از روسیه و چین در رتبه سوم جهانی قرار دارد ضمن اینکه ۳۷ درصد جمعیت کشور در استان‌های مرزی سکونت دارند که حدود دو میلیون نفر از آنها افراد تحصیل کرده‌ای هستند که با مشکل عدم اشتغال مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه استان سیستان و بلوچستان از جمله مناطق مرزی است که مشکلات معیشتی موجود در آن باعث شده است تعدادی از افراد تحصیل‌کرده فاقد شغل از طریق مرز به صورت قاچاق به تجارت خُرد بپردازند و این موضوع جان بسیاری از آنها را به خطر انداخته است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید ساماندهی این حوزه در چارچوب تصویب قانون، نقش موثری در ایجاد آرامش، رفاه و رونق اقتصادی در شهرهای مرزی خواهد داشت./

افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی مهر در آینده نزدیک
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi