جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی توجهی شرکت ملی مس به وعده احداث جاده رابر

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس نسبت به بی توجهی شرکت ملی مس به وعده احداث جاده رابر انتقاد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98362
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

بی توجهی شرکت ملی مس به وعده احداث جاده رابر

صمدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با یادآوری اینکه سال قبل مصوبه مجمع‌عمومی شرکت ملی مس را برای احداث جادهٔ رابر به شیرینک گرفتیم، گفت: این جاده بسیار استراتژیک است و به‌نوعی این جاده از رابر به کرمان است.

وی با یادآوری مذاکرات و رایزنی های گسترده ای که در این زمینه انجام داده گفت: پس از آنکه اهمیت احداث این جاده را برای هیات مدیره شرکت ملی مس تشریح کردیم و آنان به اهمیت این جاده پی بردند، نظر هیات ‌مدیره شرکت ملی صنایع مثبت برای احداث جاده رابر به کرمان مثبت شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پس با پیگیری های گسترده، مطالعه برای احداث جاده رابر به شیرینک انجام شد که این مطالعه تقریباً یک سال و نیم طول کشید.

وی با یادآوری اینکه دو گروه مشاور به منطقه آمدند و مطالعات تخصصی را انجام دادند گفت: پس از انجام مطالعات، با تیم تحقیقاتی و مطالعاتی مذاکره کردم و مشخص شد که نه تنها هیچ مشکلی برای احداث این جاده وجود ندارد، بلکه مزیت های آن نیز برای تیم مطالعاتی مسجل شد.

محمدی با ابرازتاسف از اینکه تا به امروز عملیات اجرایی احداث جاده رابر به شیرینک آغاز نشده گفت: با وجود آنکه جاده رابر به کرمان، مسیر دسترسی را نزدیک می‌کند، از مخاطرات جاده‌ای که جان مردم را تهدید می کند، می کاهد و مهمتر از همه رابر را از بن‌بست بیرون می آورد، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از بی توجهی شرکت ملی صنایع مس به تعهدات گفت: با وجود اینکه سه سال از مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع ملی مس می‌گذرد و مطالعات این پروژه هم به صورت جامع و کامل انجام شده، هنوز پروژه شروع نشده و دلیل این بی توجهی معلوم نیست.

بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی از باغات شهرستان ملایر/ بررسی موضوع خسارات سرمازدگی به باغ‌های شهرستان
دنبال کنید

نماینده مردم بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه به چه دلیل هیات مدیره موافقت کرده و هزینه سنگین مطالعاتی را متحمل شده اما اکنون کار را رها کرده اند گفت: این سوال را شرکت ملی صنایع مس باید پاسخ بدهد، این چه مدیریتی است که یک مجموعه به بزرگی شرکت ملی صنایع مس، با تحمل هزینه های سنگین کار مطالعاتی انجام دهد و آن را نیمه کاره رها کند.

وی از وزیر صمت درخواست کرد که به هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس تذکر بدهد و گفت: انتظار داریم وزیر صمت روند احداث جاده رابر به شیرینک را بررسی و پیگیری کند که چرا شرکت مس وارد این بحث شده و اکنون کار را رها کرده است.

محمدی با تاکید بر اینکه مصوبه احداث جاده رابر به شیرینک به مطالبه عمومی تبدیل شده گفت: اکنون وزیر صمت و شرکت ملی صنایع مس باید دلیل این همه کارشکنی و بی توجهی را به مردم توضیح بدهند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع مس به مردم وعده داده گفت: از آنجا که به نمایندگی مردم رابر پیگیر احداث این جاده هستیم، باید پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم داشته باشیم و به آنها توضیح بدهیم که چرا وزارت صمت و شرکت ملی مس کار را انجام نمی دهد.

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته شرکت ملی مس وعده های بسیاری داده که به هیچکدام عمل نکرده گفت: اگر شرکت ملی مس با صداقت و جدیت پیش می آمد، می توانست نقش تعیین کننده ای در رونق اقتصادی و اشتغالزایی داشته باشد./

ارتقای فضاهای ورزشی از اولویت های ایرانشهر است/ این شهر میزبان برگزاری بزرگترین همایش پیاده روی ایرانیان خواهد بود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi