دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد قابل قبول دولت سیزدهم در حوزه نظام سلامت و پوشش بیمه رایگان بیماران

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای کرونا  علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت اخیرا در نشست خبری به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم اشاره کرد و از رایگان شدن هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج خبر داد. سخنگوی دولت گفت: تمام افراد فاقد بیمه سلامت و درمانی از پنج دهک ابتدایی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم بیمه‌شدگان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98293
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

کرونا :

عملکرد قابل قبول دولت سیزدهم در حوزه نظام سلامت و پوشش بیمه رایگان بیماران

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای کرونا  علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت اخیرا در نشست خبری به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم اشاره کرد و از رایگان شدن هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

سخنگوی دولت گفت: تمام افراد فاقد بیمه سلامت و درمانی از پنج دهک ابتدایی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم بیمه‌شدگان از پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد صفر شد. صندوق بیماران صعب‌العلاج تاسیس شد و بسیاری از هزینه‌های دارویی‌شان را رایگان یا با هزینه بسیار پایین دریافت می‌کنند. مادران باردار و کودکان زیر پنج سال تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفتند و زوج‌های نابارور معرفی شده به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.

محمد علی محسنی بند‌پی نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای کرونا با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در نظام سلامت در حوزه هزینه‌های درمانی و بیمه بیماران به خصوص صندوق بیماران صعب‌العلاج گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار ارزشمند دولت سیزدهم در نظام سلامت که با هماهنگی و همراهی مجلس یازدهم از صندوق بیماران صعب‌العلاج تا الان حاصل شده است،کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی اقشار آسیب پذیر جامعه و ارتقا خدمات بیمه‌ای بوده که هر کدام نقطه قوتی در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب‌العلاج در سال گذشته با پنچ هزار میلیارد تومان تاسیس شد، افزود: بسیاری از بیماران هزینه‌های دارویی خود را رایگان با هزینه بسیار پایین دریافت می‌کنند این خدمات دولت سیزدهم در کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی ارتقا خدمات بیمه‌ای در خور توجه است.

نباید در کهگیلویه و بویراحمد نگاه جزیره ای وجود داشته باشد
دنبال کنید

محسنی بندپی با بیان اینکه مادران باردار و کودکان زیر پنچ سال تحت پوشش رایگان بیمه و زوج‌های نابارور معرفی شده به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه در دولت سیزدهم قرار گرفتند، تصریح کرد: پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌های درمانی بیماران نابارور نیز اقدام شایسته دیگر دولت سیزدهم بوده است که علیرغم مشکلات متعدد در تامین درآمد‌های نفتی و غیرنفتی، الحمد‌الله حاصل شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام افراد فاقد بیمه سلامت و درمانی از پنچ دهک ابتدایی جامعه در دولت سیزدهم تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم بیمه شدگان از پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد صفر شده است، گفت: برنامه این است که برای سالمندان بالای ۶۵ سال نیز این فرانشیز بیمه به صفر برسد و ان‌شاالله در برنامه توسعه هفتم این اتفاق به لطف خداوند رقم بخورد.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان افزود: بحث نسخه نویسی الکترونیکی نیز از نقاط قوت خدمات دولت سیزدهم است که با حمایت مجلس شورای اسلامی اتفاقات خوبی را برای مردم در نظام سلامت رقم زده است.

محسنی بند‌پی گفت: برای پیشگیری از هزینه‌های غیر‌قابل کنترل نظام سلامت از جمله درمان‌های موازی و داروهای اضافی که ممکن است تجویز شود؛ ان‌شاالله دولت سیزدهم در برنامه هفتم توسعه، بتواند این موضوع را هم به اجرا در‌آورد.

وی با اشاره به خدمات مجلس در حوزه نظام سلامت و کمک به دولت سیزدهم گفت: مجلس در این مسیر ریل گذاری را برای دولت فراهم می‌کند چون پرداختن به این موضوعات سلامت کشور یک کار تیمی است و این کار تیمی که خارج از توان نظام سلامت است، مجلس می‌تواند کمک کننده باشد.

فرماندار جدید شهرستان باشت معرفی شد
دنبال کنید

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در این مسیر حرکت تیمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سازمان برنامه و بودجه هم نیز نقش دارند؛ مجلس در سه سال گذشته دولت سیزدهم خیلی توانسته در حوزه نظام سلامت کشور کمک کند تا در اجرای قوانینی که در علوم نظام سلامت و وزات بهداشت است بتواند موفق باشد.

محسنی بند پی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های ذکر شده از کارهای بسیار ارزشمند دولت سیزدهم در نظام سلامت و حوزه پوشش بیمه محسوب می‌شود؛ خدمت دولت سیزدهم در حوزه بیمه و نظام سلامت با وجود مشکلاتی که در تامین دارو، تجهیزات پزشکی و شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور است بک خدمت و عملکرد قابل قبول است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi