شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیج دانش‌آموزی پای کار فرهنگ‌سازی/ پارک ملی دنا گنجینه‌ای برای آیندگان+تصاویر و فیلم

به گزارش کرونا از سی سخت، فرهنگ دوستی با طبیعت و آسیب نرساندن به حیوانات حیات وحش در مدارس شهر سی‌سخت در حال اجرا شدن است. ویژه برنامه ای خاص و منحصر به فرد از بسیج دانش آموزی شهید فهمیده سی سخت، در راستای معرفی حیات وحش منطقه و راه‌های حفاظت از منابع طبیعی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72626
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

بسیج دانش‌آموزی پای کار فرهنگ‌سازی/ پارک ملی دنا گنجینه‌ای برای آیندگان+تصاویر و فیلم

به گزارش کرونا از سی سخت، فرهنگ دوستی با طبیعت و آسیب نرساندن به حیوانات حیات وحش در مدارس شهر سی‌سخت در حال اجرا شدن است.

ویژه برنامه ای خاص و منحصر به فرد از بسیج دانش آموزی شهید فهمیده سی سخت، در راستای معرفی حیات وحش منطقه و راه‌های حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست پارک ملی دنا با حضور عیسی فرهی نسب پدر حیات وحش دنا و جواد هادی اصل مستند ساز و دیده بان حیات وحش دنا در کلیه  مدارس شهر سی سخت از دو هفته پیش آغاز شده است که با استقبال گرم و پرشور مدارس و خود دانش آموزان روبه رو بوده است.

تیمارگر حیات وحش دنا مرد دوست داشتنی این روزهای شهر توریستی سی‌سخت عیسی فرهی‌نسب است که مدت ۱۵سال وقت خود را صرف تیمار حیوانات زخمی حیات وحش کرده است.

عیسی با وجود سختی های فراوان و بی‌اعتنایی مسؤولان اما هنوز با اراده ای قوی و عشقی پایان ناپذیر هم چنان کلی از وقت روزانه خود را برای تیمار کردن حیوانات حیات وحش صرف می‌کند واین بار به مدارس می رود و  سعی دارد دانش و اطلاعاتی که در مورد حیات وحش دارد را به کودکان ودانش آموزان یاد دهد.

پدر حیات وحش دنا می گوید: تنها آرزویم این است که بتوانم  پارک وحشی در جایگاهی مناسب، شامل نور مناسب و فضای مناسب که  در خور حیوانات  باشد تهیه کنم تا بتوانم در فضای بهتر با امکانات بهتر وقتم را صرف حیات وحش کرده و به آنها خدمت کنم. 

ترکمان فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده در گفت و گو با فارس گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای حیات وحش دنا از قبیل شکار و یا زنده گیری حیوانات  پارک ملی در سال های اخیر، بسیج دانش آموزی شهر سی سخت در قالب یک برنامه ابتکاری و با حضور دو تن از طبیعت دوستان و فعالان محیط زیستی استان در راستای فرهنگ سازی حفاظت و حراست از حیات وحش و حیوانات گونه های جانوری نادر و کمیاب پارک ملی دنا در همه مدارس شهر سی سخت اقدام به برگزاری این کارگاه های آموزشی کرده است.

پاسخ رئیس علوم پزشکی به اما و اگرهای بیمارستان نرگسی/ کمبود دارو در استان از زبان آقای رئیس
دنبال کنید

وی افزود: این برنامه با استقبال گرم دانش آموزان روبرو بود و امیدواریم این کلاس های آموزشی در سرتاسر مدارس کشور و  استان برگزار شود تا فرهنگ سازی برای حفاظت از حیات وحش و طبیعت ایران سرافراز شود. 

بسیج دانش‌آموزی پای کار فرهنگ‌سازی/ پارک ملی دنا گنجینه‌ای برای آیندگان+تصاویر و فیلم 6

بسیج دانش‌آموزی پای کار فرهنگ‌سازی/ پارک ملی دنا گنجینه‌ای برای آیندگان+تصاویر و فیلم 7

بسیج دانش‌آموزی پای کار فرهنگ‌سازی/ پارک ملی دنا گنجینه‌ای برای آیندگان+تصاویر و فیلم 8

بسیج دانش‌آموزی پای کار فرهنگ‌سازی/ پارک ملی دنا گنجینه‌ای برای آیندگان+تصاویر و فیلم 9

 

انهتای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi