یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زخم چرکین بر پیکره ساکنان مسکن مهر دهدشت

کرونا کهگیلویه_ سیده مریم پیروزان، پروژه‌های بر جا مانده از دولت‌های قبل همانند یک زخم کهنه، چرکین شده و این ضعف و اِهمال‌کاری مدیران قبلی باعث شده هنوز مردم در رنج و عذاب باشند. در دولت نهم و دهم بود که خبری امیدوارکننده بر سر زبان‌ها افتاد و قرار بر این بود افراد متوسط و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98263
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

کرونا :

زخم چرکین بر پیکره ساکنان مسکن مهر دهدشت

کرونا کهگیلویه_ سیده مریم پیروزان، پروژه‌های بر جا مانده از دولت‌های قبل همانند یک زخم کهنه، چرکین شده و این ضعف و اِهمال‌کاری مدیران قبلی باعث شده هنوز مردم در رنج و عذاب باشند.

در دولت نهم و دهم بود که خبری امیدوارکننده بر سر زبان‌ها افتاد و قرار بر این بود افراد متوسط و کم‌درآمد جامعه صاحب سقف بالا سر شوند.

مزایای خوب و تبلیغات پروژه مسکن مهر، از جمله زمین رایگان و اعطای تسهیلات‌ کم‌بهره باعث شد مردم استقبال زیادی از این طرح داشته باشند.

اجرای این طرح همانند سایر شهرستان‌ها در دهدشت با ۹۱۲ واحد آغاز شد، می‌شود گفت‌، اولین مشکل این طرح در دهدشت همان جانمایی اشتباه و انتخاب پیمانکاران ضعیف آن بود که بعد از گذشت قریب به ۱۶ سال هنوز ساکنان این واحدها از خدمات حداقلی محروم هستند.

زخم چرکین بر پیکره ساکنان مسکن مهر دهدشت 5

با توجه به این‌که عموم متقاضیان و ساکنان سایت مسکن مهر دهدشت افراد آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه هستند اما هنوز بعد از قریب به دو دهه، این سایت با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده و ساکنان آن از عدم خدمات‌دهی گلایه‌مند هستند.

از نبود امکانات رفاهی و تفریحی تا محروم بودن از هرگونه مبلمان شهری و حتی ابتدایی‌ترین خدمات و زیباسازی شهری از جمله فضای سبز، این سایت را به منطقه بی‌روح و فرسوده تبدیل کرده است که همین عدم خدمات‌دهی منجر به بروز دیگر مشکلاتی در این سایت شده است.

در همین راستا تعدادی از ساکنان مسکن مهر دهدشت در تماس با کرونا از وضعیت موجود گلایه کردند و خواستار شنیدن صدای آن‌ها، برای رسیدن به گوش مسؤلان شدند، البته آن‌ها بر این باور بودند که مسؤولان هر از گاهی به این سایت سر می‌زنند، وعده‌هایی می‌دهند اما مشکلات مسکن مهر همچنان در وعده‌ها گم شده‌اند.

مسؤولان حضور جهادی برای خدمت به زلزله زدگان سی سخت داشته باشند 
دنبال کنید

یکی از ساکنان مسکن مهر دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان این‌که جمعیت کثیری در این سایت زندگی می‌کنند گفت: مردم این‌جا در مذیقه هستند، کمترین حق آن‌ها این است از حداقل امکانات رفاهی برخوردار باشند.

زخم چرکین بر پیکره ساکنان مسکن مهر دهدشت 6

وی افزود: البته بیشتر واحدها خالی از سکنه هستند و واحدهایی هم که تحویل داده شده‌اند به علت کم‌کاری پیمانکاران، دارای نواقصاتی هستند که صاحب ملک مجبور هست با هزینه شخصی اقدام به تکمیل خانه خود کند.

ساکن مسکن مهر دهدشت به بررسی مشکلات این سایت پرداخت و با بیان این‌که آشغال‌ها به موقع جمع‌آوری نمی‌شوند گفت: همین مسئله باعث شده وضعیت اسفناک و غیرقابل تحمل و آزاردهنده خصوصاً در فصل گرما به وجود بیاید.

وی با بیان این‌که سایت مسکن ملی در کنار این سایت جانمایی شده است گفت: اما هیچ صنف بازاری( نانوایی، میوه، مرغ) برای این سایت لحاظ نشده است.

این شهروند ادامه می‌دهد که: نبود جایگاه ثابت ایستگاه تاکسی در مسکن مهر از دیگر مشکلات موجود است که به دلیل نبود نظارت تاکسیرانی بر ایستگاه تاکسی، بعضلً کرایه‌ مازاد بر کرایه فوق می‌گیرند.

زخم چرکین بر پیکره ساکنان مسکن مهر دهدشت 7

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت زیادی که در مسکن مهر زندگی می‌کنند نبود یک پایگاه اورژانس به چشم می‌آید و از ضروریات و خواسته‌های مردم است.

این شهروند مسکن مهر با بیان این‌که جداول در این سایت مسدود شده‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به فصل زمستان و بارندگی‌های پیش‌رو و احتمال مسدود و سیلاب در این منطقه وجود دارد، تقاضا داریم متولیان امر جهت بازکردن و پاک کردن جداول اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

خبر خوب| رفع تصرف ۴۶ هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه
دنبال کنید

وی نصب حداقل دو دستگاه عابربانک در سایت مسکن مهر را از دیگر ضروریات برای مردم این سایت عنوان کرد.

این شهروند ادامه داد که با توجه به چندین مورد سرقت در این سایت، تقاضا گشت‌زنی شبانه و صبحگاهی از نیروهای امنیتی و انتظامی در این سایت را داریم.

به گزارش فارس، هر چند مشکلات مطرح شده مربوط به دولت‌های قبل است اما زیبنده دولت مردمی با شعار جهادی نیست که چنین مردم نجیبی از حداقل امکانات رفاهی برخوردار نباشند، انتظار می‌رود متولیان دولت خدمت‌گزار سیزدهم با عزم جدی و انقلابی در سریع‌ترین زمان ممکن با یک اهتمام جهادی، مشکلات این سایت را بررسی و نسبت به نواقصات آن اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi