جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 1300 متقاضی در چهارمحال و بختیاری تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند

به گزارش کرونا از شهرکرد، علی محمودیان دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالان و کارجویان مشاغل خانگی، گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دارای مدرک مهارتی و پس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98209
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

کرونا :

بیش از 1300 متقاضی در چهارمحال و بختیاری تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند

به گزارش کرونا از شهرکرد، علی محمودیان دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالان و کارجویان مشاغل خانگی، گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دارای مدرک مهارتی و پس از بازدید از محل اجرای طرح پرداخت شده است.

وی از ایجاد اشتغال مستقیم به تعداد ۲ هزار و ۴۳۱ مورد از سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد و افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان با حمایت از صنایع کوچک و زودبازده توانست برای سه هزار و ۸۵۵ نفر اشتغال غیرمستقیم فراهم کند.

محمودیان با اشاره به فعالیت ۵۸۸ صندوق و ۳۶ تعاونی مردم‌محور اشتغالزا در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۸۳ صندوق و ۱۸ تعاونی از ابتدای سال گذشته در استان افتتاح و شروع به کار کرده‌اند.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان به اجرای طرح نصب نیروگاه‌های پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان در قالب پنل‌های خورشیدی اشاره و بیان کرد: تا کنون ۳۰ نیروگاه خانگی به بهره‌برداری رسیده و مقدمات برای افتتاح نیروگاه های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته واحدهای صنعتی راکد و با فعالیت محدود در استان شناسایی و برای احیای آن‌ها برنامه‌های متنوعی دیده شد، ادامه داد: طی این مدت ۲۳ واحد صنعتی شناسایی و به همت این قرارگاه به چرخه تولید برگشتند.

محمودیان برگزاری ۷۶ نمایشگاه اقتصادی با هدف ایجاد بازار فروش محصولات خانگی را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان برشمرد و گفت: ۴۶ کارگاه اشتغالزایی شامل قالی بافی، صنایع دستی، جوراب بافی، صنایع تبدیلی، خیاطی و نانوایی نیز از سال گذشته تاکنون در استان افتتاح و تجهیز شده‌ است.

بسیاری از امامزادگان از گزارشگران قصه کربلا بودند
دنبال کنید

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان در پایان از برگزاری طرح دانش‌بنیان بهبود ژنتیک دام سبک عشایری و تولید رویان‌نژاد منتخب با استفاده از روش اووم پیک آپ برای نخستین بار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ۵۰ رویان به ۲۵ راس دام سبک در استان تزریق شده که هدف آن توسعه نژادهای برتر دام سبک در استان و بالابردن تعداد و کیفیت دام هاست.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi