پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

بیش از 1300 متقاضی در چهارمحال و بختیاری تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند

به گزارش کرونا از شهرکرد، علی محمودیان دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالان و کارجویان مشاغل خانگی، گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دارای مدرک مهارتی و پس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98164
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

کرونا :

بیش از 1300 متقاضی در چهارمحال و بختیاری تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند

به گزارش کرونا از شهرکرد، علی محمودیان دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالان و کارجویان مشاغل خانگی، گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دارای مدرک مهارتی و پس از بازدید از محل اجرای طرح پرداخت شده است.

وی از ایجاد اشتغال مستقیم به تعداد ۲ هزار و ۴۳۱ مورد از سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد و افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان با حمایت از صنایع کوچک و زودبازده توانست برای سه هزار و ۸۵۵ نفر اشتغال غیرمستقیم فراهم کند.

محمودیان با اشاره به فعالیت ۵۸۸ صندوق و ۳۶ تعاونی مردم‌محور اشتغالزا در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۸۳ صندوق و ۱۸ تعاونی از ابتدای سال گذشته در استان افتتاح و شروع به کار کرده‌اند.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان به اجرای طرح نصب نیروگاه‌های پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان در قالب پنل‌های خورشیدی اشاره و بیان کرد: تا کنون ۳۰ نیروگاه خانگی به بهره‌برداری رسیده و مقدمات برای افتتاح نیروگاه های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته واحدهای صنعتی راکد و با فعالیت محدود در استان شناسایی و برای احیای آن‌ها برنامه‌های متنوعی دیده شد، ادامه داد: طی این مدت ۲۳ واحد صنعتی شناسایی و به همت این قرارگاه به چرخه تولید برگشتند.

محمودیان برگزاری ۷۶ نمایشگاه اقتصادی با هدف ایجاد بازار فروش محصولات خانگی را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان برشمرد و گفت: ۴۶ کارگاه اشتغالزایی شامل قالی بافی، صنایع دستی، جوراب بافی، صنایع تبدیلی، خیاطی و نانوایی نیز از سال گذشته تاکنون در استان افتتاح و تجهیز شده‌ است.

امام جمعه بهمئی: هدف اصلی سران فتنه خیمه ولایت بود
دنبال کنید

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان در پایان از برگزاری طرح دانش‌بنیان بهبود ژنتیک دام سبک عشایری و تولید رویان‌نژاد منتخب با استفاده از روش اووم پیک آپ برای نخستین بار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ۵۰ رویان به ۲۵ راس دام سبک در استان تزریق شده که هدف آن توسعه نژادهای برتر دام سبک در استان و بالابردن تعداد و کیفیت دام هاست.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi