پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

دستورالعمل ساخت سرپناه عشایری در مراتع صادر شد

نمایندگان مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی از صدور دستورالعمل ساخت سرپناه عشایری در مراتع توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97840
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

کرونا :

دستورالعمل ساخت سرپناه عشایری در مراتع صادر شد

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با اشاره به پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده با مسئولان سازمان امور عشایر و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سرانجام دستورالعمل اجرایی «نحوه پیش‌بینی و احداث سرپناه عشایری در مراتع» تصویب و از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این دستورالعمل در ۷ بند تدوین شده و جایگزین تمامی مکاتبات و مصوبات قبلی سازمان امور عشایر در خصوص سرپناه می‌شود که هفت بند شامل «الزامات و مستندات»، «تعاریف»، «نحوه اقدام»، «مکان‌یابی محل استقرار سرپناه در مرتع»، «فرآیند و نحوه احداث سرپناه و ابنیه جدید در طرح‌های مرتع‌داری»، «فرآیند و نحوه بازسازی سرپناه و ابنیه موجود در طرح‌های مرتع‌داری» و «ساختار مدیریت و نظارت» است.

حسین زاده یادآور شد: با اجرایی شدن این طرح، عشایر می‌توانند در مراتعی که حضور دارند، سرپناهی برای دام‌ها و علوفه‌هایشان ایجاد کنند تا از سرما و باران در امان باشند. سهمیه هر یک از عشایر نیز ۱۰۶ متر مربع است که بین هر سرپناه باید حداقل ۵۰۰ متر فاصله باشد تا دام‌ها مخلوط نشوند.

نمایندگان مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش از این به دلایل مختلفی اجازه ساخت و ساز به عشایر در مراتع داده نمی‌شد که با پیگیری‌‌های انجام شده، سازمان امور عشایر موفق به تهیه دستورالعملی شد تا هم مشکلات عشایر در مراتع حل شود و هم میزان آسیب‌هایی که به دلیل ساخت و ساز در مراتع می‌تواند به وجود آید به حداقل رسانده شود./

نشست با مدیرعامل آبفای خوزستان جهت حل مشکل آب و فاضلاب شهرستان های شوش و کرخه
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi