جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اداره سیستان و بلوچستان با روش‌های کهنه و متداول مقدور نیست/ تقسیم این استان یک ضرورت و فرصت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس، گفت: اداره سیستان و بلوچستان با روش‌های کهنه، معمول و متداول اصلا مقدور و جوابگو نیست، ضرورت دارد در این زمینه روش‌های علمی و کارشناسی جایگزین روش‌های سنتی شود و تقسیم استان به عنوان یک ضرورت و فرصت مدنظر قرار گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109519
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

کرونا :

اداره سیستان و بلوچستان با روش‌های کهنه و متداول مقدور نیست/ تقسیم این استان یک ضرورت و فرصت است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، حبیب الله دهمرده در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی، نیروهای مسلح بخصوص سپاه در رابطه با وعده صادق که درس فراموش‌نشدنی به مستکبرین جهان به ویژه آمریکا و اسراییل غاصب داد تقدیر و تشکر ویژه و به وجود آنها افتخار می‌کنیم.

نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سروران، وعده صادق الحمدلله بار دیگر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

وی تصریح کرد: فصل بودجه است، نمایندگان محترم هم وظیفه دارند که به درخواست‌های به حق نیروهای مسلح با صعه صدر برخورد نمایند.

دهمرده ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج)، افزود: حرکت بسیار زشت اشرار در سیستان و بلوچستان به شدت محکوم و از متولیان امر به جد درخواست داریم با عاملین، آمرین و همکاران آنها به شدت برخورد شود، تا کی بایستی شاهد این صحنه‌های دلخراش باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  ضرورت دارد حداقل امکانات برای دفاع نیروها فراهم شود تا بتوانند در وظیفه ذاتی خود به نحو مطلوب ایفای نقش کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مسئولان بزرگوار به شما اخطار می‌کنم که حداقل در تاریخ ثبت شود، حقیقتا اداره سیستان و بلوچستان با روش‌های کهنه، معمول و متداول اصلا مقدور و جوابگو نیست، ضرورت دارد در این زمینه تجدینظر شود و روش‌های علمی و کارشناسی جایگزین روش‌های سنتی شود در این راستا براساس نظر کارشناسان تقسیم استان یک ضرورت و یک فرصت است.

وی افزود: همکاران شریف، فصل بودجه است لطفا به زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه رسیدگی شود تا قدری این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

دهمرده گفت: مستحضرید که وسعت این استان از ۹ استان کشور بیشتر است ولی بودجه عمرانی آن از یک سوم کمتر است و روز به روز فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر می‌شود، فاصله و مطالب متعددی وجود دارد که شما از همه بیشتر مستحضرید.

وی افزود: با توجه به سر ریز شدن و پر شدن سد کجکی ضرورت دارد حاکمان افغانستان حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی نمایند. حق همسایگی این نیست که الان جاری است و در حال انجام شدن است و این تعامل و همدلی جاده یک طرفه نیست.

دهمرده یادآور شد: به وضع نیروهای خریدخدمات، نهضتی‌ها، مهرآفرین، غیرانتفاعی‌ها و ناظران کشاورزی در اسرع وقت رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در ادامه توزیع درآمد ناشی از طرح رزاق بین مردم سیستان و تجدید بهتر در اداره آن را خواستار شد، همچنین از وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی، اطلاعات، علوم، آموزش و پرورش، دفاع، جهادکشاورزی و سازمان انرژی اتمی تشکر کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مسئولان بزرگوار، به وضع گرانی، تورم، نرخ ارز و بقیه مطالب طبق قول‌های داده شده و جلسات مشترک مجلس و دولت حقیقتا رسیدگی شود، این وهن برای اداره این مملکت است، انتظار است در اسرع وقت به وضع اسفبار بهداشت و درمان سیستان رسیدگی شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi