جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمک بزرگی که نیروگاه سد چم‌شیر به صنعت برق کهگیلویه و بویراحمد کرد

به گزارش کرونا از یاسوج، ناترازی تولید و مصرف برق در کشور موجب شد از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور یک روز در هفته برق واحدهای صنعتی شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای شنبه از ۸ صبح تا ۱۸ عصر برق واحدهای صنعتی و کشاورزی قطع می‌شود. با گرم تر شدن وضعیت جوی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97471
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

کرونا :

کمک بزرگی که نیروگاه سد چم‌شیر به صنعت برق کهگیلویه و بویراحمد کرد

به گزارش کرونا از یاسوج، ناترازی تولید و مصرف برق در کشور موجب شد از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور یک روز در هفته برق واحدهای صنعتی شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای شنبه از ۸ صبح تا ۱۸ عصر برق واحدهای صنعتی و کشاورزی قطع می‌شود.

با گرم تر شدن وضعیت جوی و افزایش مصرف برق در کشور روزهایی که برق واحدهای صنعتی قطع می‌شود افزایش پیدا کرد و روزهای سه‌شنبه به خاموشی‌های واحدهای صنعتی اضافه شده است.البته دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از قطع برق در سال‌های آینده برنامه دارند.

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سد چم‌شیر کمک بزرگی برای تولید نیروی برق به استان کرد، افزود: اگر سد چم شیر نبود شاید خاموشی‌ها در بخش صنعت و کشاورزی به سه روز در هفته می‌رسید.

این مسوول با بیان اینکه واحدهای نیروگاه برق دنا فعال شده عنوان کرد: با دو نیروگاه دیگر برق سد چم‌شیر که مهرماه وارد مدار می‌شوند کهگیلویه و بویراحمد تابستان سال آینده هیچ‌گونه کمبود برقی نخواهد داشت.

همچنین سید احسان عسکری با اشاره به اینکه برق تولیدی مرکز استان ۱۰۵ مگاوات است گفت: سد چم‌شیر به تنهایی ۱۷۶ مگاوات برق تولید می‌کند که یک نیروگاه آن با تولید ۵۰ مگاوات برق وارد مدار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دو نیروگاه برق سد چم‌شیر مهرماه وارد مدار تولید می‌شود که کمک بزرگی به بخش صنعت استان می‌کند.

به گزارش فارس، طرح سد و نیروگاه چم‌شیر به عنوان بزرگ‌ترین طرح آبی کشور روی رودخانه زهره در ۲۵ کیلومتری گچساران ساخته شده است.

مجازات سنگین برای متخلفان حادثه مسلحانه چرام اعمال شد
دنبال کنید

این سد با ارتفاع ۱۵۱ متر از تراز پی بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی ایران بوده که دارای مخزن ۲.۳ میلیارد مکعب، دریاچه‌ای به طول ۴۸ کیلومتر و مساحت دریاچه ۵۱ کیلومترمربع در تراز نرمال است. این سد تنظیم ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب برای کشاورزی پایاب را خواهد داشت.

بهبود کیفی و مدیریت آب رودخانه زهره از اهداف اصلی این طرح است و تولید ۴۸۲ کیگاوات ساعت برق پاک از دیگر ویژگی مهم این طرح است که در سفر دور دوم دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi