پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

60 روستای بهار و کبودرآهنگ آب ندارند/ مردم روستا به روستا در پی آب هستند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: مردم ۶۰ روستای حوزه انتخابیه آب ندارند و وزارت نیرو باید با اختصاص اعتبار اورژانسی این مشکل را به سرعت برطرف کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97407
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

60 روستای بهار و کبودرآهنگ آب ندارند/ مردم روستا به روستا در پی آب هستند

فتح الله توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به اینکه در شهرستان های بهار و کبودرآهنگ به شدت دچار مشکل کم آبی هستیم، گفت: حدود ۶۰ روستای حوزه انتخابیه در ۲۴ ساعت تنها نیم ساعت آب دارند و تعدادی از روستاها حتی نیم ساعت هم آب ندارند، ۴ تانکر آبی که برای آب رسانی به مردم در نظر گرفته اند پاسخگوی نیاز مردم نیست. نمی توان روستاهایی که هزار نفر جمعیت دارد را با یک تانکر آبرسانی انجام دهد و همچنین وسعت روستاها به نحوی است که با تانکر امکان آبرسانی فراهم نمی شود.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه شرمنده مردم هستیم، اظهار داشت: مردم  دبه به دست از این روستا به روستای دیگر به دنبال آب هستند تا زنده بمانند این رویه شایسته مردم و نظام نیست.

وی ادامه داد: هر چند که شرکت آبفا استان و شهرستان مشغول رفع مشکل هستند اما وزارت نیرو پیش بینی لازم را نداشته که شرایط آب و هوایی، اقلیم کشور و منطقه در حال تغییر است و فکری برای آن کند و به یکباره با خشکسالی رو به رو شد و برنامه ای برای آن ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری های مداوم برای اختصاص آب سد تالوار به بهار و کبودرآهنگ، بیان کرد: دو سال موضوع تخصیص آب از این سد را دنبال کردم اما نتیجه ای جز مکاتبات بی ثمر دریافت نکردم این در حالی است که انشعاب آب از لوله انتقال آب سد تالوار به بهار و کبودرآهنگ از مصوبات سفر وزیر به منطقه بود اما با صرف هزار میلیارد تومان و ۱۲۰ کیلومتر لوله کشی فقط آبرسانی به همدان محقق شد.

جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی شد/ انتقاد نمایندگان به افزایش و کاهش منابع بودجه ای برخی دستگاه ها
دنبال کنید

توسلی اظهار داشت: مردم انتظار دارند انشعابی از انتقال آب سد تالوار به بهار و کبودرآهنگ داده شود، در طرح اولیه انتقال آب به همدان، آب رسانی به ۱۶۵ روستا و چند شهر نیز دیده شده است از سوی دیگر بخشی از آب مورد نیاز همدان از چاه های بهار و کبودرآهنگ تامین می شود که این مسئله باعث نارضایتی مردم منطقه شده است چرا که برای شرب و استحمام آب ندارند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر ۵ ساعت برق چاه های کشاورزی قطع شده و بسیاری از زمین ها به دلیل کمبود آب سوخته است، از طرفی هنوز پول گندم کشاورزان را نداده اند، با رئیس سازمان برنامه و وزیر جهادکشاورزی صحبت کرده ام تا بدهی گندم کاران پرداخت شود، بیش از یکماه است که کشاورز گندم را به دولت تحویل داده اما پولی دریافت نکرده است از همه جهات به مردم فشار می آورند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: بارها با قرارگاه امام حسن مجتبی جلسه گذاشته و اسامی روستاها را برای آبرسانی داده ام، اما با گذشت یک ماه هنوز اقدامی نشده است و کارهای به کُندی پیش می رود، از وزارت نیرو می خواهم به صورت اورژانسی اعتبار قابل توجهی برای آبرسانی به بهار و کبودرآهنگ اختصاص یابد. وزیر کشور هفته گذشته با حضور در بین مردم یکی از روستاها قول رفع مشکل کم آبی را داد اما همچنان مشکل پا برجاست.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: هر ارگان و نهادی می خواهند کاری انجام دهند به سرعت اقدام کنند مردم از تشنگی آسیب می بینند، تبعات بعدی این اتفاقات تحمیل هزینه های سلامت بر کشوربرای درمان سنگ کلیه، تخلیه روستاها، مهاجرت به حاشیه شهرها، تبعات امنیتی، کاهش تولید ملی، کاهش تولید مواد غذایی، کاهش تولید گندم و سیب زمینی خواهد بود. ادامه چنین روندی به منفع مردم و کشور نخواهد بود./

ورزش می تواند جامعه را پویا سازد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi