سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رعایت انصاف و عدالت محور دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات اسفند

به گزارش کرونا از یاسوج، محبوب افراسیاب در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: با توکل بر خداوند یک انتخابات پرشور و از درجه سلامت بسیار ایمن‌تر و با امنیت و مشارکت بالاتر برگزار کنیم که این هم نیازمند حضور همه مردم و مسئولان استانی است. رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97392
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

کرونا :

رعایت انصاف و عدالت محور دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات اسفند

به گزارش کرونا از یاسوج، محبوب افراسیاب در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: با توکل بر خداوند یک انتخابات پرشور و از درجه سلامت بسیار ایمن‌تر و با امنیت و مشارکت بالاتر برگزار کنیم که این هم نیازمند حضور همه مردم و مسئولان استانی است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از عوامل مؤثر توسعه یافتگی، توسعه سیاسی است و عوامل بسیار مهم در توسعه سیاسی تکیه بر آرای مردم می‌باشد که هرچه سطح مشارکت و دخالت مردم در تصمیم‌گیری‌های اساسی بیشتر باشد، یک جامعه ایده‌آل خواهیم داشت.

 وی افزود: یکی از شاخصه‌های تحقق دینی و اسلامی، پیشرفت مردم سالاری دینی و توسعه سیاسی است که باید به مردم اجازه بدهیم که در سرنوشت خودشان دخالت داشته و مشارکت نمایند.

 مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضمن اینکه باید امنیت انتخابات را فراهم کنیم، کاری کنیم که سطح مشارکت مردم در انتخابات بالا برود چون این مشارکت، یک آبرو برای نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

قاضی القضات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد چهارچوب حرکت دستگاه قضایی را فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: حلقه مفقوده‌ای که باید به آن توجه شود، این است که کاندیداها باید اخلاق و تقوای سیاسی را رعایت کنند و هرچه میزان پایبندی کاندیداها به این مؤلفه‌ها بیشتر باشد سطح مشارکت و سلامت انتخابات هم بالاتر می‌رود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار اگر برای رضای خدا باشد نیاز به تخریب طرف مقابل نیست، گفت: تقوای سیاسی حلقه مفقودی امروزی است که برخی‌ها ممکن است رعایت نکنند، افراد نباید نقطه ضعف همدیگر را برجسته کنند که این عمل حرام سیاسی و شرعی است.

تعداد کتابخانه‌های سیار کشور تا پایان امسال ۴ برابر می‌شود
دنبال کنید

وی عنوان کرد: در نتیجه رعایت اخلاق و تقوای سیاسی امر بسیار مهمی است که رعایت آنها متوجه دست اندرکاران و مسئولان سیاسی بوده و اقدامات ما باید به نحوی باشد که مردم خود به این نتیجه برسند که برگزار کنندگان انتخابات کاملا بی طرف هستند.

 افراسیاب با بیان اینکه ما باید بی‌طرفانه در اجرای انتخابات حضور داشته باشیم، افزود: برای تحقق اخلاق و تقوای سیاسی بی‌طرفی تمام مسوولین در قبال کاندیداها مهم است که شاهد باشند که حرکات مسوولین در عمل و باطن به یک شکل است.

 افراسیاب عنوان کرد: دستگاه قضایی در انتخابات کاملاً بی‌طرف است و آنچه برای دستگاه قضایی حائز اهمیت است مشارکت مردم است‌

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستگاه قضایی با هیچ کسی تعارف ندارد و رعایت انصاف و عدالت محور اصلی است و با متخلفین به شدت برخورد می‌کنیم.

وی بیان کرد: همکاری کامل مسئولین و ادارات با نهادهای مجری انتخابات، ثبت نام کنندگان که نقش جهادی را بر عهده می‌گیرند باید قانون تبلیغات را رعایت کنند.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سایت‌های مجوز دار توسط پلیس فتا و سایت های بدون مجوز توسط اداره ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داده شوند که قانون را رعایت کنند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi