شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از مسوولان ملی و استانی چه درخواستی دارند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، هر چند آمار اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از مدت‌ها در دولت سیزدهم تک رقمی شده و از ۱۰.۲ به ۷.۳ درصد کاهش داشته است و در جدیدترین آمار ارائه شده نرخ بیکاری به ۶.۷ درصد رسیده است اما با توجه به جمعیت، هنوز آمار بیکاری در این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97356
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از مسوولان ملی و استانی چه درخواستی دارند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، هر چند آمار اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از مدت‌ها در دولت سیزدهم تک رقمی شده و از ۱۰.۲ به ۷.۳ درصد کاهش داشته است و در جدیدترین آمار ارائه شده نرخ بیکاری به ۶.۷ درصد رسیده است اما با توجه به جمعیت، هنوز آمار بیکاری در این استان بالا است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جمعیت بیکار در استان ۱۵ هزار نفر اعلام شده اما پیش‌بینی می‌شود آمار بیکاران از این رقم بالا است و حدود ۴۰ هزار نفری باشند.

به همین دلیل مهمترین درخواست مردم از مسوولان ملی و استانی ایجاد اشتغال است که درخواست‌های اشتغال‌زائی مردم در مکاتبات سفر رئیس جمهور بیانگر همین موضوع است.

به گفته احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان ۲۵۳ هزار نامه و تماس و درخواست از سوی مردم داشتیم که اغلب درخواست‌ها در زمینه ایجاد اشتغال است.

علاوه بر این موارد در ملاقات‌های عمومی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اغلب کسانی که در ملاقات‌های روز شنبه مراجعه می‌کنند درخواست ایجاد اشتغال را دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اغلب کسانی که به ما مراجعه می‌کنند درخواستی مبنی بر ایجاد اشتغال دارند، گفت: هزاران نفر از جوانان استان جویای کار هستند و با بهره‌برداری از برخی پروژه‌های بزرگ از جمله سد چم‌شیر، محور پاتاوه به دهدشت و پتروشیمی گچساران جمعیت کارگری این پروژه‌ها بیکار و آمار بیکاران افزایش می‌یابد که در حال چاره‌اندیشی در این زمینه هستیم.

احمدزاده بیان کرد: پروژه‌های بزرگی از جمله میدان گازی مختار، پتروشیمی‌ و پتروپالایشگاه در سطح استان در دست اجرا است و به زودی جمعیت زیادی در این پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند و جوانای که جویای کار هستند اندکی صبر داشته باشند.

گمشده در آوار
دنبال کنید

وی بیان کرد: با آغاز به کار این واحدها برای حدود ۷ تا ۸ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi