شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس در آیین پایانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت آموزی کارگران کشور گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، تربیت نیروی انسانی ماهر در اولویت قرار گیرد ضمن آنکه استفاده از فناوری در تولید باید توام با بهره وری از نیروی انسانی ماهر باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97298
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت؛ علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت آموزی کارگران کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش و فنی و حرفه ای مستقر در کرج برگزار شد،با بیان اینکه اکنون ۲۵ درصد فعالیت های آموزشی کشور مربوط به مهارت آموزی است، گفت : این سهم متناسب با نیازهای جامعه نیست.

وی افزود: طبق بررسی ها تنها ۱۰ درصد دانش آموختگان مراکز آموزش عالی کشور متناسب با رشته های تحصیلی خود مشغول به کار هستند که ضرورت دارد تا در سیستم آموزشی کشور تغییراتی به وجود آید.

این نماینده مجلس  در دوره یازدهم ادامه داد: این بررسی ها نشان می دهد ۴۵ درصد دانش آموختگان در رشته های غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند و ۴۵ درصد دیگر شغل لازم ندارند.

عباسی گفت: امروز در کشورهای پیشرفته جهان سهم آموزش های مهارتی ۷۰ درصد و سایر آموزش ها ۳۰ درصد است که باید تدابیر اتخاذ کنیم و نوجوانان و جوانان کشور را به سمت مهارت آموزی ترغیب نماییم.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس تاکید کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، تربیت نیروی انسانی ماهر در اولویت قرار گیرد ضمن آنکه استفاده از فناوری در تولید باید توام با بهره وری از نیروی انسانی ماهر باشد.

وی تاکید کرد: هدفمند کردن آموزش ها ضمن جلوگیری از هدر رفت هزینه ها در بخش آموزش ، بهره روی از سرمایه انسانی را بالا خواهد برد و میزان بیکاری را نیز تقلیل می دهد./

کشاورزان اسفراین با مشکل کمبود آب مواجهه هستند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi