پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلات مردم سی‌سخت را مطالبه‌گری می‌کنیم

به گزارش کرونا از سی سخت، حجت الاسلام واهبی زاده به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران شهر سی سخت تجلیل کرد. حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه مرکز شهرستان دنا با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران گفت: تحلیل تاریخی  صحیح از حوزه خبرنگاری که در قرآن مجید سوره ای هم به اسم آن آماده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97250
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۵

کرونا :

مشکلات مردم سی‌سخت را مطالبه‌گری می‌کنیم

به گزارش کرونا از سی سخت، حجت الاسلام واهبی زاده به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران شهر سی سخت تجلیل کرد.

حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه مرکز شهرستان دنا با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران گفت: تحلیل تاریخی  صحیح از حوزه خبرنگاری که در قرآن مجید سوره ای هم به اسم آن آماده است سوره نباء بوده که خبرنگار را خبررسان جامعه بشری معرفی می کند و رسالتی بس خطیر و ارزشمند دارد بنابراین یک خبرنگار باید بدون غرض ورزی، تسویه حساب شخصی، دلخوشی کسی و یا حدس و گمان قلم بزند و باعث رنجش شخص یا اشخاصی شود و باید در خبر جانب انصاف و حق گویی را در نظر بگیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

امام جمعه سی‌سخت اظهار داشت: بحث خبر و خبر رسانی ملزومات خاص خودش را دارد و با اصول حرفه ای و اخلاق اخبار صحیح را به گوش مردم باید رساند که به فرض مثال لازمه معرفی دین مبین اسلام و مکتب امام حسین به تمام دنیا و جوامع همین خبر صحیح است که اگر به طور صحیح و دقیق به گوش جهانیان رسانده نشود قطعا لطمات زیادی وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه گفتمان تمدن سازی به وسیله خبر انجام می‌شود، افزود: امروزه می‌بینیم قیام عاشورا بعد از ۱۳۸۰ سال در تمام نقاط دنیا زنده اشت و عزاداری امام حسین(ع) برپا می شود به واسطه اطلاع رسانی حضرت زینب(س) است که تمام اخبار و وقایع روز عاشورا را کلمه به کلمه ثبت کردند، نوشتند و به دیگران انتقال دادند که این مهم  نشان می دهد حضرت زینب (س) در امر خطیر و با ارزش خبر رسانی به رسالت خود عمل کرده است و ملزومات خبر را رعایت کرد  و باعث زنده نگه داشتن قیام روز عاشورا شده است.

آواربرداری ۸۰۰ خانه زلزله زده در شهر سی سخت تمام شد
دنبال کنید

وی گفت: یکی از لازمه های خبر رسانی شفاف سازی است اما به شرطی که این شفاف سازی منجر به آسیب نشود، باید جوری در اجتماع رقم بخورد که ضرر و زیان نشود، خبرنگار نباید به خاطر رضایت شخصی خبر بزند که ناحقی صورت بگیرد و با زهم نباید کاری کند که شخصی هتک حرمت شود اما بعضی مواقع می بینیم که فلان مدیر عمدا و با قصد نمی خواهد مساله ای را حل و فصل کند اینجاست که خبرنگار باید ورود کند خبر بزند و به عنوان شخص امام جمعه هم باید در خطبه هایم بگویم تا سازمان بازرسی ورود کند که چرا ترک فعل صورت گرفته و حق مردم ضایع شده است.

واهبی‌زاده بیان کرد: امام جمعه وابسته به هیچ قوایی نیست، وابسته به هیچ ارگانی نیست وابسته به مجلس و دولت هم نیست امام جمعه وابسته به مردم و در خدمت مردم است و برای حل مشکلات مردم پیش قدم است. یکی از نقاط ضعف کارگزارن هم عدم اطلاع رسانی کارها به مردم است، یا ضعیف اطلاع رسانی دارند یا اصلا اطلاع رسانی نمی کنند و به مردم چیزی نمی گویند.

وی گفت: مسئولین باید کارهای انجام شده را شفاف به مردم بگویند تا مردم آگاه شوند و از خدماتی که نظام به آنها می دهد مطلع شوند. من به همه شما قول می دهم که مطالبات به حق مردم از مسئولین را با جدیت دنبال خواهم کرد و از تریبون نماز جمعه در خطبه های نماز جمعه خواهم گفت و قطعا فقط در حد گفتن نخواهد بود و به یقین عملی خواهم کرد،

کام صاحبان زمین‌های طرح ولایت دهدشت پس از 30 سال همچنان تلخ
دنبال کنید

وی افزود: من امام جمعه آمده ام که مشکلات مردم و کارهای مردم انجام گیرد چرا که حق این مردم بیشتر از اینهاست، مردم ولی نعمتان ما هستند، مردم ما همواره پیرو امام و انقلاب بوده اند و خواهند بود.

امام جمعه سی سخت اظهار داشت: باید طوری عمل کنیم که بهترین استفاده را از وضعیت موجود ببریم، مدیریت بحران یعنی از نداشته ها داشته ایجاد کند انتظار داریم که ارتباط خبرنگاران با دفتر امام جمعه بیشتر شود تا در کنار هم و با همکاری همدیگر با روحیه جهادی و مطالبه گری مشکلات گذشته و پیش رو را حل و فصل کنیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi