جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حاشیه‌هایی از مراسم روز خبرنگار در اهواز؛ از تفتیش خبرنگاران تا رپورتاژآگهی‌های نفت

به گزارش کرونا از اهواز، همزمان با ۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار آیین بزرگداشتی امروز با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان و شهرستان اهواز در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد. در این برنامه که از سوی خانه مطبوعات استان خوزستان و اداره کل فرهنگ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97010
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۵

کرونا :

حاشیه‌هایی از مراسم روز خبرنگار در اهواز؛ از تفتیش خبرنگاران تا رپورتاژآگهی‌های نفت

به گزارش کرونا از اهواز، همزمان با ۱۷ مردادماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار آیین بزرگداشتی امروز با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان و شهرستان اهواز در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد.

در این برنامه که از سوی خانه مطبوعات استان خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با همکاری نهادهای دیگر برگزار شده بود جمع زیادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه همراه با خانواده‌هایشان حضور داشتند.

آیین بزرگداشت روز خبرنگار سال ۱۴۰۲ در اهواز حاشیه‌هایی داشت که برخی از آنها کام خبرنگاران دلسوز و زحمتکش استان خوزستان را تلخ کرد.

یکی از حاشیه‌های آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز بازرسی خبرنگاران برای ورود به محفلی بود که به خاطر تجلیل از یک سال فعالیت آنها برگزار شده بود که این مسئله سبب نارضایتی آنها از این کار شد.

برنامه از این منوال بود هرکدام از خبرنگاران و یا خانواده‌های آنها می‌خواستند وارد سالن برگزاری مراسم شوند در ابتدا، باید از سوی نیروهای حراست شرکت نفت بازرسی می‌شدند که موجب  دلخوری و ناراحتی آنها شد.

در همین ارتباط یکی از خبرنگاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بازرسی خبرنگاران برای حضور در مراسمی که برای تجلیل از آنها برگزار شده بود سابقه نداشته است که ما این کار را توهین به خود می‌دانیم.

وی افزود: متاسفانه این کار توسط افراد انجام می‌شد که اصلا ارتباطی با حوزه خبر نداشتند در حالی‌که ما در برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار در نهادهای نظامی و انتظامی شرکت کردیم ولی خبری از چنین سختگیری‌ها و بازرسی‌هایی نبود.

هاشمی: ورزشکاران ما در دفاع از آرمان‌های فلسطین مصمم و با اراده هستند
دنبال کنید

این برنامه مثل هر سال با تاخیر زیادی آغاز شد که موجب اعتراض برخی خبرنگاران شد اما از تاخیر بدتر طولانی شدن مراسم به خاطر تعداد بالای سخنرانان برنامه بود آنچه موجب حیرت و تعجب خبرنگاران شد اینجاست که به جای اینکه در این روز مسوولان در سال یکبار پای درد و دل خبرنگاران بنشینند باز هم ساعتها برای خبرنگاران سخنرانی کردند!

برپایی نمایشگاه نفت در حاشیه این مراسم، پخش کلیپ از تولید و استخراج نفت و سخنرانی دانشی مدیر مناطق نفت خیز جنوب در این برنامه نشان داد هر چند این برنامه به اسم روز خبرنگار بود ولی به کام نفتی ها تمام شد مدیران نفت باید بدانند قرار دادن یک سالن در اختیار خبرنگاران دلیل بر این نمی شود که روز خبرنگار را تبدیل به روز صنعت نفت کنند.

کلیپی به همت روابط عمومی استانداری خوزستان از چند خبرنگار فعال در رسانه‌های استان خوزستان در این آیین پخش شد که خاطرات تلخ و شیرینی از دوران خبرنگاری خود بیان کردند، این موضوع از نکات مثبت برنامه امسال بود.

 

 

خوش و بش دوستان قدیمی خبرنگار پس از مدت طولانی از حاشیه‌های شیرین آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز بود که برخی از همکاران یکدیگر را بعد چند ماه می‌دیدند.

پس از پایان آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران حاضران شد و با تعدادی از آنها صحبت کرد.

یاد کردن از خبرنگاران و اصحاب رسانه فقید از جمله زنده‌یاد عفت فتحی، زنده‌یاد علی هویسی، زنده‌یاد سوزان بختیاری‌زاده و زنده‌یاد اکبر لیموچی از حاشیه‌های دیگر آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi