سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در فاز مقابله با خشک شدن دریاچه ارومیه هستیم نه تثبیت آب/600 میلیون متر مکعب آب به دریاچه منتقل می شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص پیدا کرده است که باید اقداماتی چون کاهش مصرف آب، آبیاری قطره ای و انتقال آب از دریای خزر را دنبال کنیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96815
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

کرونا :

در فاز مقابله با خشک شدن دریاچه ارومیه هستیم نه تثبیت آب/600 میلیون متر مکعب آب به دریاچه منتقل می شود

سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به اینکه ستاد احیاء دریاچه ارومیه هر سه ماه تشکیل جلسه می دهد، گفت: در حال حاضر به دلیل گرمای شدید هوا شاهد تبخیر آب دریاچه ارومیه هستیم که نزدیک به ۳ میلیارد مترمکعب آب دریاچه تبخیر می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: تا کنون ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه منتقل شده و قرار بر این است که ۶۰۰ میلیون متر مکعب دیگر آب به دریاچه منتقل شود در برنامه های آتی هم انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به تبخیر بالای آب در دریاچه ارومیه، زمان می برد تا آب دریاچه مثبت شود در حال حاضر در فاز جلوگیری از خشک شدن دریاچه هستیم تا تثبیت آب آن، چرا که به آب بیشتری نیاز داریم و باید پروژه های دیگری از جمله کاهش مصرف آب، آبیاری قطره ای، انتقال آب از دریای خزر و راه کارهای دیگر، اجرایی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم کشور و استان آذربایجان غربی بدانند که برای احیای دریاچه ارومیه هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است، برگزاری نشست ستاد احیای دریاچه ارومیه نشان می دهد مسئولان در کنار مردم در تلاش برای احیای دریاچه هستند.

ذاکر یادآور شد: البته شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم و در کنار نگرانی برای خشک شدن دریاچه ارومیه با مشکلاتی چون تامین آب شرب و آب کشاورزی رو به رو هستیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi