سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روایتی از ساخت و سازهای غیر قانونی در مراتع گچساران

به گزارش کرونا از گچساران باهوش رئیس شورای بخش مرکزی گچساران در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز این شهرستان اظهار کرد: در روستای چهاربیشه سفلا به ۳۵۰ نفر برای ساخت و ساز زمین در آزادگان واگذار شده است. وی بیان کرد: این میزان زمین کاربری باغ داشته ولی در حال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96401
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

کرونا :

روایتی از ساخت و سازهای غیر قانونی در مراتع گچساران

به گزارش کرونا از گچساران باهوش رئیس شورای بخش مرکزی گچساران در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز این شهرستان اظهار کرد: در روستای چهاربیشه سفلا به ۳۵۰ نفر برای ساخت و ساز زمین در آزادگان واگذار شده است.

وی بیان کرد: این میزان زمین کاربری باغ داشته ولی در حال ساخت و ساز هستند.

رئیس شورای بخش مرکزی با اشاره به برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مراتع عشایری این شهرستان تصریح کرد: در محدوده آبشار کیوان ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته است.

 باهوش عنوان کرد: در برخی از مناطق اعم از چهار بیشه، دشت گز و دشت بلوط توسط عشایر ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته و هر خانه دارای یک ترانس برق است. سید معصوم افضلی رئیس اداره امور آب گچساران نیز خاطرنشان کرد: ییشتر طرح‌های احداثی در محدوده طرح تفصیلی شهری قرار دارند.

وی گفت: متاسفانه در سطح شهر ساماندهی کانال‌های هدایت شونده سیلاب‌ها بدون هیچ گونه اطلاع رسانی یا مجوزی از امور آب در حال اجراست.

 رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: با این روند در صورت ایجاد سیلاب بر اثر بارندگی احتمال ایحاد مشکلات وجود دارد.

افضلی بیان کرد: در حوزه رفع تصرف، تخریب ساختمان غیرمجاز شهرداری در مرکز این شهر پس از اینکه در سال ۹۳ الی ۹۴ شناسایی شده بود طی اجرای مراحل قانونی از سوی امور آب انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه شهرداری باید پاسخگوی آن باشد اضافه کرد: از سال ۹۹ تاکنون ۳۹ هکتار رفع تصرف در حریم و بستر صورت گرفته است.

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی موضوع خودسوزی فرزند شهید
دنبال کنید

خانم حسینی یکی از پرسنل منابع طبیعی گچساران ادامه داد: امسال ۲۱ هکتار رفع تصرف در مناطق اطراف این شهرستان مطابق با قانون صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست متخلفان خارج شده است.

حسینی عنوان کرد: در سالجاری قلع و قمع درختان غرس شده و استخر غیر مجاز به مساحت ۲۹۱۴ متر مربع در منطقه خنگ بنار گچساران انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ پرونده در خصوص رفع تصرف اراضی در محاکم قضایی در دست پیگیری است، افزود: منابع طبیعی گچساران به نیروی قرق بان نیاز دارد تا در ار روستا یک قرق بان را مستقر کرده تا از مشکلات جهت مقابله با تخلف جلوگیری شود.

روایتی از ساخت و سازهای غیر قانونی در مراتع گچساران 6

روایتی از ساخت و سازهای غیر قانونی در مراتع گچساران 7

روایتی از ساخت و سازهای غیر قانونی در مراتع گچساران 8

روایتی از ساخت و سازهای غیر قانونی در مراتع گچساران 9

 

پایان پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi