پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزشگاهی که در دولت تدبیر و امید روی خوش ندید

به گزارش کرونا از یاسوج؛ با شروع به کار دولت نهم ساخت و سازهای زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و تنها در دو مورد یک ورزشگاه بزرگ ۱۵ هزار نفری و یک بیمارستان بزرگ ۲۸۰ تختخوابی در این استان کلنگ زنی شد. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد طعم شیرین خدمت و عمران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96275
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

کرونا :

ورزشگاهی که در دولت تدبیر و امید روی خوش ندید

به گزارش کرونا از یاسوج؛ با شروع به کار دولت نهم ساخت و سازهای زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و تنها در دو مورد یک ورزشگاه بزرگ ۱۵ هزار نفری و یک بیمارستان بزرگ ۲۸۰ تختخوابی در این استان کلنگ زنی شد.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد طعم شیرین خدمت و عمران آبادانی را تازه چشیده بودند که عمر دولت نهم و دهم به پایان رسید و نوبت دولت تدبیر و امید شد تا پروژه‌های باقیمانده از دولت قبل را تکمیل کند.

اما در ۸ سال دولت گذشته کمترین کار ممکن در این پروژه‌ها انجام شد پروژه‌هایی که غالباً تا ۹۰ یا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده از دولت عدالت داشتند در دولت تدبیر و امید با اقدامات لاک‌پشتی هرگز نتوانستند حق مطلب را ادا کنند.

یکی از پروژه‌های مهم به جا مانده از دولت نهم و دهم ورزشگاه بزرگ ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج بود که تا پیش از پایان آن دولت ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما همین ورزشگاه با چنین پیشرفت فیزیکی بالایی هرگز در دولت تدبیر و امید روی خوش به خود ندید و مسئولان کمترین توجه را به آن داشتند تا اینکه آن ورزشگاه کم کم فرسوده شد چمن آن از بین رفت برخی از تاسیسات توسط سارقین به سرقت رفت و اتاق‌هایی که از باد و باران در امان نماندند و تقریباً یک ورزشگاه مستهلک از آن دولت بر جای ماند.

تمام مشکلات از یک طرف و مشکل نبود یک تیم در لیگ‌های کشوری از سوی دیگر موجب شد تا این ورزشگاه همچنان در سکوت و سکون و رکود باشد و حتی رئیس کهکیلویه و بویراحمدی کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم نتوانست کاری انجام دهد و تیمی را برای این شهر دست و پا کرده تا ورزشگاه رونق بگیرد و این چنین از بین نرود.

مردم ایران نشان دادند مرد میدان های سخت هستند
دنبال کنید

با همه این مشکلات معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد که وارث کارهای انجام نشده قبلی‌هاست در یکی از اولین بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی زخمی و نیمه تمام به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج رفت تا از نزدیک وضعیت این پروژه تقریباً ویرانه را مشاهده کند.

ورزشگاهی که در دولت تدبیر و امید روی خوش ندید 5

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از این وضعیت شوکه شده بود خطاب به خبرنگاران گفت: چرا تاکنون شما از وضعیت این ورزشگاه گزارش تهیه نکرده‌اید واقعاً باید چنین پروژه‌هایی توسط اصحاب رسانه به مدیران کشوری و استانی گوشزد شود تا بیت المال چنین از بین نرود.

دهقان مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد هم در توضیحات خود این چنین گفت که ورزشگاه از سال ۸۴ کلنگ زنی آن شروع شد اما وقتی تحویل دادند ۱۳۰ ایراد داشت.

این مسئول گفت: ورزشگاه سال ۹۴ افتتاح شد زیرساخت‌های آن مشکل دارد تاسیسات دارای مشکل است سیستم دوربین حفاظتی و امنیتی اصلاً وجود ندارد با داشتن چارت اما نگهبان و نگهدارنده ندارد مطالبات پیمانکار که در آن زمان ۳ میلیارد بود الان به ۷ میلیارد تومان رسیده است و هیچ تخصیصی هم به آن داده نشده است.

ورزشگاهی که در دولت تدبیر و امید روی خوش ندید 6

وی به پیست تارتان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اشاره کرد و گفت: پیست دو و میدانی تقریباً از بین رفته و باید تعویض شود سیستم برقی و مکانیکی کامل نیست وی‌.ای‌.پی نیاز به تعمیر دارد صندلی‌ها نیاز به بازسازی دارند.

در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این ورزشگاه را پیش از سفر دوم رئیس جمهور به استان فراموش نکرده بودیم گفت: نامه‌ای به امضای استاندار برای معاون اول رئیس جمهور و همچنین رئیس سازمان برنامه بودجه تنظیم کردیم مستندات لازم را در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار دادیم.

وعده نماینده مجلس جهت حمایت از مرکز رشد گچساران/حسینی‌پور: از ظرفیت شرکت نفت استفاده می کنیم
دنبال کنید

ورزشگاهی که در دولت تدبیر و امید روی خوش ندید 7

وی با بیان اینکه در یک برآورد سرانگشتی ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل وضعیت کنونی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری لازم است گفت: امیدواریم که مبلغی را تا پایان سال برای این کار تخصیص دهند حتی می‌توانیم کارمان را با ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان فعلاً آغاز کنیم تا در آینده اعتبارات بیشتری به آن تعلق گیرد.

روستا با انتقاد از اقدامات انجام نشده در گذشته گفت: ورزشگاهی را که می‌توانستند با ۳ تا ۴ میلیارد تومان تکمیل کنند اکنون باید ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه آن شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi