یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد

کرونا گچساران ندا نعمتی- کاروان هیئت دولت سیزدهم در سفر دوم خود به کهگیلویه و بویراحمد توانست دستاوردهای خوبی را بر ای این استان رقم زند. سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد شادی و نشاط و امید هر چه بیشتر مردم را به همراه داشت. گچساران سرزمین آب و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96176
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کرونا :

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد

کرونا گچساران ندا نعمتی- کاروان هیئت دولت سیزدهم در سفر دوم خود به کهگیلویه و بویراحمد توانست دستاوردهای خوبی را بر ای این استان رقم زند.

سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد شادی و نشاط و امید هر چه بیشتر مردم را به همراه داشت.

گچساران سرزمین آب و آتش که دو پروژه بزرگ و مهم آن از اهمیت ویژه ای بر خوردار بود توانست با حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم یک برگ زرینی را در دفتر خود ثبت کند.

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 9

در سفر دوم هیئت دولت این بار رئیس جمهور شخصا برای افتتاح دو پروژه بزرگ پتروشیمی و سدچم شیر در این منطقه حضور یافته و بهره برداری از آنها را رقم زد این دو پروژه بزرگ تحولات چشمگیری را در گچساران در آینده نزدیک رقم خواهند زد.

در این سفر رئیس جمهور توجه ویژه ای بر بکارگیری نیروهای بومی داشت و بر اولویت اشتغال آنها نیز تاکید کرد.

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 10

در کنار افتتاح سد و نیروگاه چمشیر بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا رئیس جمهور از نزدیک با برخی از کارگران این سد که نشان دادند کار جهادی گرما و سرما نمی شناسد دیدار و گفت و گو کرد.

با افتتاح این سد شاهد رونق کشاورزی، اقتصادی، مهار برخی سیلاب های فصلی و رونق صنعت گردشگری خواهیم بود.

رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در پتروشیمی نیز از نزدیک با کارگرانی که نگران بیکار شدن خود پس از اتمام کار بودند گفت و گو کرد و بر بکارگیری نیروهای بومی نیز تاکید فراوان داشت.

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 11

پتروشیمی گچساران با اعتبار ۱۰۳ میلیارد یورو یکی از طرح های مهم در دست اقدام گچساران بود که با حرکت لاک پشتی خود در سنوات گذشته امیدی به بهره برداری آن در کوتاه مدت نبود، در دولت سیزدهم با عزمی راسخ و جهادی این طرح پس از ۱۷ سال به بهره برداری رسید.

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 12

مردم گچساران بام‌ نفتی ایران که از سفر دور دوم رئیس جمهور به استان بی بهره نبودند منتظر تحقق وعده های خوب و امیدبخش وزیر نفت بودند؛ پتروشیمی گچساران، ایرانی ترین الفین کشور به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

ده شیخ، غاری شگفت انگیز با ۱۳۵ میلیون سال قدمت
دنبال کنید

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 13

 این پروژه در کنار پیشبرد اهداف کلان خود با مراکز دانش‌بنیان و با بیش از ۷۰ شرکت ایرانی به‌منظور طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم مورد نیاز در تعامل بوده به‌ طوری‌که در برآورد کلی ۸۳ درصد از این طرح ساخت داخل است.

 ‌به‌ منظور رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، در ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران از فناوری روزآمد دنیا (ZDL) استفاده‌ شده که از ورود پساب‌های مایع به عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند. 

 محصولات شرکت و ظرفیت اسمی (سالیانه) این مجتمع تولید یک‌میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سی تری پلاس است.

 میزان کل سرمایه‌گذاری این مجتمع (ریالی و ارزی)، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی است.

بهره‌برداری از طرح پتروشیمی گچساران ظرفیت تولید اتیلن کشور از هشت میلیون تن به ۹ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و تراز تولید اتیلن کشور مثبت می‌شود، قرار است افزون بر این طرح نیز واحد تولید پلیمر در گچساران هم احداث شود. 

عملیات‌ ‌اجرایی‌ ‌ساخت‌ پتروشیمی گچساران که در سال ۸۱ کلنگ آن بر زمین زده‌شده بود.

نیروگاه و سد «چمشیر» آغازی برای تحول شگرف در اقتصاد و معیشت مردم 

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 14

پس از سال‌ها انتظار با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، سد و نیروگاه چمشیر افتتاح شد سد چمشیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است از مزایای این سد می توان به بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، تولید ۴۸۲ گیگاوات برق‌آبی و ذخیره‌سازی و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب اشاره کرد.

 این سد از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است. مطالعه احداث سد چمشیر سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. سرشاخه های اصلی رودخانه زهره نیز کوه های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه های فهلیان و آب شیرین و شیو است.

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد 15

گفتنی است نیروگاه و سد چمشیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق گچساران در کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته‌ شده است.

خبر خوشی که وزیر نفت به گچسارانی‌ها از رهگذر تسهیلات مسئولیت اجتماعی داد

 وزیر نفت در آیین افتتاح پتروشیمی گچساران که با حضور رئیس جمهور انجام شد از برنامه‌های وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی در مناطق نفت خیز یاد کرد و گفت به میزان ۲۶۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارت نفت هزینه می‌شود و تاکنون سابقه نداشته که به این اندازه هزینه برای کارهای عام‌المنفعه شده باشد.

هلال احمر به مصدومان آتش سوزی نارک گچساران امدادرسانی کرد
دنبال کنید

در سفر اول به استان ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه‌‌های عام‌المنفعه داشت و در سفر دوم بالغ بر ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می‌یابد.

قول وزیر نفت در خصوص کاگران پتروشیمی هم این بود که تعداد ۳۰۰۰ نفر در پتروشیمی گچساران در فاز دوم این پتروشیمی فعالیت خواهند کرد و همچنین در میدان گازی مختار و سایر پروژه‌های دیگر نیز اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد.

گچساران خاص‌ترین شهر ایران در حوزه پتروشیمی

با راه‌اندازی پتروشیمی گچساران مشخص شد کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که زنجیره پتروشیمی آن کامل بوده دارای ۲ مجتمع پایین دستی است که این صنایع تکمیل کننده این زنجیره می‌باشد.

وزیر نفت در خصوص بیمارستان نفت هم خبر خوشی داد که پیمانکار بیمارستان نفت گچساران برای شروع مجدد فعالیت این مرکز درمانی مشخص شده و مبلغ ۹۴ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است، همچنین این مرکز درمانی می‌تواند به قشر آسیب‌پذیر خدمات ارائه دهد.

آموزش: در ادامه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت هزینه آموزش فنی ۵۰۰ جوان را تقبل کرده و در صورت نیاز از این جوانان آموزش دیده در نفت و گاز استفاده خواهد کرد.

به گزارش فارس از گچساران؛ سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به بام نفتی ایران امیدهای زیادی را در دل جوانان این دیار زنده کرد جوانانی که شهر و دیارشان با داشتن صدها چاه‌ نفتی و تولید ۲۵ درصد نفت کشور همچنان جز بیکارترین جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و به عبارتی کشور بودند اما با این سفر و راه‌اندازی پروژه‌های بسیار بزرگی چون پتروشیمی آینده روشنی پیش روی جوانان گچسارانی خواهد بود.

پایان پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi