شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گسترش زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت:  فرصت تبادلات فرهنگی در بطن تبادلات بین‌المللی و روابط دیپلماسی ایجاد می‌شود و این تعاملات می‌تواند مرزهای فرهنگی و ادبی، اقتصادی و بین‌المللی را برای هر دو طرف تعامل جابه‌جا کند؛ کما اینکه وقتی به کشورهای مختلف می‌رویم می‌بینیم که همه آنها به‌نوعی شیفته فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96024
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

گسترش زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می‌شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، بر لزوم تعامل فرهنگی برای گسترش و اشاعه زبان و ادبیات فارسی تأکید و عنوان کرد: ایران اسلامی، کشوری دارای سابقه‌ای بسیار کهن، تاریخی، پر بار و تمدن غنی است. بسیاری از فرهنگ‌ها از کشور ما نشئت گرفته‌اند و بسیاری از خرده‌فرهنگ‌های کشورهای همسایه از ایران ایجاد شده است. زمانی که به نژاد، زبان و گویش برخی کشورها توجه کنیم می‌بینیم که بخش زیادی از بستر تاریخی، فرهنگی و آدابشان ایرانی است که نشان‌دهنده تاریخ پرافتخار و پربار کشور ماست. این مسئله در کشورهای همسایه که فارسی‌زبان هستند پررنگ‌تر است و تعامل فرهنگی و می‌تواند در گسترش و تقویت ارتباطات زبانی ما تاثیرگذار باشد.

عزیزی افزود: امروزه تبادلات فرهنگی می‌تواند نقش بسیار بزرگی در توسعه و گسترش زبان، ادبیات و فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد و می‌تواند یک فرصت برای کشورها و ملت‌ها و سایر تمدن‌ها باشد تا برخی از نیازها برای رشد و پیشرفت فناوری و صنعتی شدن یا علوم پایه و بسیاری از نیازهای دیگر را برطرف کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در ذات فرهنگ ایرانی سفر و تبادل تجربیات و فرهنگ نهفته است، گفت: بی‌شک ازآنجا که ما مستغنی هستیم و یک ملت مستقل از نظر فرهنگ، آداب و رسوم به شمار می‌رویم، می‌توانیم حکم جوهر را داشته باشیم. به این شکل که زبان و ادب ایران به هر آبی که برسد رنگ می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرصت تبادلات فرهنگی در بطن تبادلات بین‌المللی و روابط دیپلماسی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: این تعاملات می‌تواند مرزهای فرهنگی و ادبی، اقتصادی و بین‌المللی را برای هر دو طرف تعامل جابه‌جا کند. کما اینکه وقتی به کشورهای مختلف می‌رویم می‌بینیم که همه آنها به‌نوعی شیفته فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.

زغال سنگ کرمان می تواند رکورد تولید زغال را بزند
دنبال کنید

عزیزی گفت: باید تلاش کنیم تا فرصت‌های بی‌نظیر خودمان را به علاقه‌مندان سایر کشورها منعکس کنیم و نیز از ظرفیت‌های خوب کشورهای همسایه در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی نیز بهره ببریم. بدون شک این تبادل می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در راستای نشر فرهنگ ما و نیز در جهت بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای علاقه‌مند داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اگر در تاریخ بنگریم همواره کشورها تلاش کرده‌اند تا با اشاعه زبان و ادبیات خود، فرهنگشان را نیز به کشورهای دیگر منتقل کنند، بنابراین ارتباطات فرهنگی باید منجر به آموزش و گسترش بیشتر زبان فارسی شود. درواقع گسترش یک زبان موجب ایجاد قدرت و نفوذ خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi