چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری جهت مرمت و احیا مدرسه تاریخی مهرگان آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم تا اقدامات لازم را برای مرمت علمی و احیای دقیق مدرسه تاریخی مهرگان آبادان از سوی این وزارت انجام شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95919
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

پیگیری جهت مرمت و احیا مدرسه تاریخی مهرگان آبادان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سید محمد مولوی اظهار کرد: به استناد قانون مصوب مجلس، تهیه و اجرای طرح‌های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر مرمت و احیای آثار، بناها و مجموعه‌های با ارزش فرهنگی و تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی افزود: مدرسه تاریخی مهرگان، یکی از بناهای با ارزش شهرستان آبادان است که تاریخ احداث آن به سال ۱۳۲۶ می‌رسد و به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس عنوان کرد: این بنای تاریخی که در خیابان دبستان قرار دارد و یکی از ۶ مدرسه‌ای است که در این شهر و در سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، نیازمند مرمت و توجه ویژه‌ای از نظر استحکام سازه و بنا است.

مولوی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد کارشناسان، مدرسه تاریخی مهرگان آبادان با همکاری وزارت آموزش و پرورش این پتانسیل را دارد که به موزه تعلیم و تربیت خوزستان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم تا اقدامات لازم را برای مرمت علمی و احیای دقیق مدرسه تاریخی مهرگان آبادان از سوی این وزارت انجام شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi