شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان عشایر کشور: ۷۰ هزار سرپناه در مناطق عشایری ساخته می‌شود

به گزارش کرونا از یاسوج سیاوش احمدی میرقائد در حاشیه سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه عشایری کشور با جمعیت ۱.۲ میلیون نفر جمعیت ۲۵ درصد گوشت قرمز، ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تأمین می کنند، اظهار کرد: به جهت تولید گوشت قرمز یکی از عاملان مهم تأمین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۱۳

کرونا :

رئیس سازمان عشایر کشور: ۷۰ هزار سرپناه در مناطق عشایری ساخته می‌شود

به گزارش کرونا از یاسوج سیاوش احمدی میرقائد در حاشیه سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه عشایری کشور با جمعیت ۱.۲ میلیون نفر جمعیت ۲۵ درصد گوشت قرمز، ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تأمین می کنند، اظهار کرد: به جهت تولید گوشت قرمز یکی از عاملان مهم تأمین امنیت اقتصادی و غذایی کشور هستند و از این جهت بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: خوشبختانه یکی از مصوبات سفر در خصوص تأمین نهاده های دامی، دستور داده شده که بصورت خرید قراردادی با در اختیار گذاشتن نهاده های دامی به عشایر و خرید محصولات دامی و گوشتی آنها توسط شرکت پشتیبانی امور دام بتوان از عشایر حمایت کرد و نهاده های مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان عشایر کشور با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر بهداشت جامعه عشایر افزود: قرار است ظرف دو سال آینده ۳۸۰ پنل خورشیدی خریداری و در اختیار عشایر قرار داده شود و همچنین با افزایش تعداد خانه های بهداشت سطح رفاه و بهداشت و شاخص های بهداشتی رشد قابل ملاحضه ای پیدا خواهد کرد.

احمدی میرقائد با اشاره به ارتقای زیست عشایر، ادامه داد: ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی ظرف سه سال آینده در اختیار عشایر قرار می گیرد که گام بسیار بزرگی در جهت ارتقای رفاه جامعه عشایر است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات در راستای ارتقای زیست عشایر ساخت سرپناه ایمن است، خاطرنشان کرد: وضعیت خاص معیشتی عشایر و قرار گرفتن در چادرها در شرایط مختلف جوی، موجب افزایش مخاطرات می شود و خسارات قابل ملاحضه ای می بینند، با ساخت سرپناه ایمن از جهت کاهش مخاطرات، کاهش خطر حیوانات، افزایش شرایط بهداشتی و رفاه عشایر اهمیت زیادی دارد.

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر
دنبال کنید

رئیس سازمان عشایر کشور افزود: ظرف سه سال آینده ۷۰ هزار سرپناه در مناطق عشایری با مشارکت عشایر و گروه های جهادی و مردم ساخته می شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای عشایر بیان کرد: درامد عشایری متکی به دام است، و از این منظر درآمد پایداری ندارد، لذا طرح های جدید و اقتصادی مثل توجه به صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی برای اجرا شدن در جامعه عشایری وارد فاز اجرایی می شوند.

احمدی میرقائد گفت: پیش بینی شده که با اجرای این طرح ها سالانه بیش از ۱۴۰ میلیون ارتقای درآمد عشایر را شاهد خواهیم بود و در نتیجه حضور عشایر در مناطق عشایری بصورت نسبی تضمین می شود

رئیس سازمان عشایر کشور در خصوص برگزاری همایش عشایر مارگون، گفت: کمتر نظیر داشت که چنین گردهمایی بطور ویژه برای جامعه عشایری برگزار شود و در سفرهای استانی رئیس جمهور کمتر بصورت ویژه عشایر مورد توجه قرار می گرفت.

وی بیان کرد: در این برنامه که ویژه جامعه عشایری بود و توانست مسائل و مشکلات عشایر را به سمع و نظر رییس جمهوری و هیات دولت برساند بسیار حائز اهمیت است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi