دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مازندران با اعتبارات ملی ضرورت دارد

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اعتبارات متمرکز ملی و مولد سازی سرمایه‌ها و نیز منابع داخل استان ضرورت دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95634
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مازندران با اعتبارات ملی ضرورت دارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ترافیک و باریکی محورهای مواصلاتی، پسماند، کمبود آب زراعی و آشامیدنی، تبدیل و تغییر کاربری اراضی، جنگل خواری، عدم توسعه زیرساخت‌ها و فقدان سامانه‌های اطمینان بخش سلامت و ورزشی و نیز ساختار شکننده زیست محیطی از عمده ترین نظام مسائل مازندران به شمار می‌روند.

وی افزود: مازندران به دلیل نزدیکی به پایتخت سرریز مشکلات جمعیتی تهران را پذیرا است ولی اعتبارات ملی آن پاسخگوی حجم مشکلات و نیازهای این استان نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به بافت کشاورزی و گردشگری مازندران عنوان کرد: مازندران با تولید سالانه هشت میلیون تن محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات سهم عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اما توجه دولت به متولیان این بخش ناکافی است.

وی اظهار کرد: گردشگری مازندران نیز به علت عدم تقویت زیرساخت‌ها توسعه یافته نیست و مستلزم توجه ویژه دولت است.

بابایی کارنامی اظهار کرد: کمبود زمین و مرغوبیت آن در مازندران مشکل عمده‌ای در زمینه اجرای طرح‌های توسعه ملی و استانی ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اقتصادی کردن فرایند تولیدات زراعی در روستاهای مازندران اولویت اساسی است که دولت باید آن را در دستور کار قرار دهد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه تحول اقتصادی و زیربنایی در مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری است اظهار کرد: بسترسازی برای احداث صنایع مادر از طریق مولد سازی سرمایه‌ها و نیز مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز اساسی مازندران است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به نیمه کاره ماندن اجرای چهار هزار پروژه عمرانی در این استان افزود: اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اعتبارات متمرکز ملی و مولد سازی سرمایه‌ها و نیز منابع داخل استان ضرورت دارد.

ضرورت حرکت به سمت عدالت اجتماعی/ حذف ارز ترجیحی تا پایان سال جاری
دنبال کنید

بابایی کارنامی ادامه داد: رهیافت برنامه‌های توسعه استان باید مبتنی بر رشد یافتگی و شکوفایی عادلانه و پایدار مازندران باشد.

این نماینده مجلس گفت: با تلاش استاندار و مجمع نمایندگان استان نقشه راه توسعه یافتگی استان برمبنای مزیت‌های توسعه محلی و منطقه‌ای ترسیم شده است.

وی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان بر حل چالش‌های کلیدی توسعه مازندران با کمک دولت سیزدهم تمرکز یافته است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi