جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمع آوری ۲۷۰۰ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیرقابل مصرف در گچساران

مهدی گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دامپزشکی در راستای حفظ بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم برای شهروندان اقدامات لازم را انجام می دهد.   وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خرداد ماه افزون بر ۵۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر در گچساران واکسینه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95574
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

کرونا :

جمع آوری ۲۷۰۰ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیرقابل مصرف در گچساران

مهدی گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دامپزشکی در راستای حفظ بهداشت عمومی و تأمین غذای سالم برای شهروندان اقدامات لازم را انجام می دهد. 

 وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خرداد ماه افزون بر ۵۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر در گچساران واکسینه شدند.

 رئیس دامپزشکی با اشاره به اینکه با توجه به فصل گرما و وجود بیماری تب کریمه کنگو سم‌پاشی های لازم در جایگاه های دام این شهرستان انجام شده، تصریح کرد:از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد ماه ۲۶ هزار مترمربع از جایگاه های دام علیه بیماری های خارجی اعم از تب کریمه کنگو در گچساران سم پاشی شده است.

گرجی زاده عنوان کرد: در همین مدت زمان عنوان شده ۳۷۵ هزار قطعه طیور بومی و صنعتی در گچساران واکسینه شدند.

وی گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۴ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه، نگهداری و عرضه فرآورده های دامی در گچساران صورت گرفته است.

رئیس دامپزشکی گچساران با اشاره به اینکه در مدت زمان عنوان شده ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده های خامی دامداری در این شهرستان جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد ۴۰ مورد آزمایش بر روی انواع فرآورده های خام دامی در این شهرستان انجام شد.

گرجی زاده بیان کرد: در گچساران تمام دام های کشتار شده مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری و سپس به مراکز عرضه تحویل داده می شود.

وی افزود: شهروندان در صورت ذبح دان بصورت شخصی دام کشتاری را به مدت ۲۴ ساعت در دمای عنوان شده نگهداری و سپس به صورت پخته مصرف کنند.

مشکل خرابی دستگاه لیزر سنگ شکن کلیه در یاسوج بزودی برطرف می شود 
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi