شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه پوشش رسانه‌ای اعتراضات فرانسه و ایران از سوی نسل جوان ضروری است

به گزارش کرونا از ماهدشت، حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهدشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ به فیض شهادت نائل آمدند، گفت: غدیر روز بزرگ، روز گشایش، روز تکامل (إِنَ‌ هَذَا یَوْمٌ‌ عَظِیمُ‌ الشَّأْنِ فِیهِ وَقَعَ الْفَرَجُ وَ رُفِعَتِ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95250
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

کرونا :

مقایسه پوشش رسانه‌ای اعتراضات فرانسه و ایران از سوی نسل جوان ضروری است

به گزارش کرونا از ماهدشت، حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهدشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ به فیض شهادت نائل آمدند، گفت: غدیر روز بزرگ، روز گشایش، روز تکامل (إِنَ‌ هَذَا یَوْمٌ‌ عَظِیمُ‌ الشَّأْنِ فِیهِ وَقَعَ الْفَرَجُ وَ رُفِعَتِ الدَّرَجُ وَ وَضَحَتِ الْحُجَجُ) عظمت این روز بدان جهت است که ظرف ظهور اراده الهی در تعیین ولیّ امر است؛ پس روز گشایش و فرج برای تمام بندگان خدا و طالبان نجات و سعادت ابدی و روز امید امت اسلام و جامعه بشری است چرا که در این روز نردبان تکامل افراشته شد و با طرح مسأله امامت و معرفی امام، دین به کمال لازم خود رسید، روزی که حجت‌ها آشکار شد و بر همگان اتمام حجت شد.

وی ضمن اشاره به آیات قرآنی و احادیث غدیر را روز تبیین و جدایی پیمان‌ها از نفاق و انکار و رسوایی مرتدین خواند و افزود: عید غدیر روزی است که خط حق از جریان نفاق مشخص شد، روزی که باعث شد حامیان واقعی از مدعیان دروغین جدا شوند؛ آنان که حقایق را آگاهانه انکار کردند و نفاق خود را در عمل آشکار ساختند. روزی که به بیان حضرت صدیقه اطهر سلام الله علیها: «مَا جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّهٍ و لاعُذرٍ».

وی اضافه کرد: این تلاش ما را می‌خواهد که مسیر فهم غدیر و معارف آن حرکت کنیم و این معارف را سر دست بگیریم و در جامعه نشر بدهیم.

امام جمعه ماهدشت ضمن برشمردن مناسبت‌های پیش رو، اظهار کرد: توصیه ما این است که مراسمات استقبال محرم را از هفته منتهی به محرم شروع کنند، معتقدیم که باید ظرفیت‌های عظیم این ایام مطرح شود و مراسم حول محور فضائل امیر المومنین و موضوعات مرتبط با ولایت باشد که نجات ما در تمسک به این ولایت است.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه ۲۱ تیرماه سالروز حمله وحشیانه نیروهای قزاق رضا خانی و شهادت بیش از دو هزار نفر در مسجد گوهرشاد است، ادامه داد: به گفته شاهدان عینی این ماجرا چندین کامیون جنازه از مسجد گوهرشاد خارج کردند، مردمی که به حمایت از عفاف و حجاب قیام کرده بودند! اما امروز مواجهه ای را می بینم که به این سابقه ضربه می‌زند.

وی افزود: آنچه در این مواجهه جاهلانه و البته خائنانه به شدت مورد آسیب قرار گرفت، مقوله عفاف و حجاب بانوان ایرانی بود. مقوله‌ای که در حقیقت مسند ترقی و تعالی بانوان در تمام عرصه‌های حیات فردی و اجتماعی است، به عنوان سند رقیت معرفی شد و چنین القا شد که اسلام با حُکم حجاب می‌خواهد زن را در خانه محصور کند و مانع فعالیّت‌های اجتماعی او شود. زنی که حجاب ندارد آزاد است و می‌تواند فعالیّت‌های اجتماعی را انجام دهد.

دهدشت همچنان شهر بی‌شهردار!
دنبال کنید

امام جمعه ماهدشت اضافه کرد: در حالی که اصلاً همین که اسلام برای زن احکام حجاب را معین نموده، نشان‌دهنده این مطلب است که زن می‌تواند در جامعه حاضر شود، چرا که در محیط خانه نیازی به حجاب نیست. لذا حجاب، نشانه حضور زن در جامعه است ولی به همراه تضمین امنیت و صیانت شخصیت الهی او. در اسلام زن برای انجام وظایف خود در خانواده مجبور نشده که از فعالیت‌های اجتماعی دور باشد. در تاریخ اسلام نمونه‌های فراوانی از زنانی وجود دارند که با رعایت عفّت و پاکدامنی و پوشش اسلامی در زمینۀ علم، ادب، سیاست، عرفان، جنگ و جهاد… فعّال بوده‌اند که در کتاب‌های مختلف نام آنان آمده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: یکی از کارهای ما بیان واقعیت‌های تاریخ است و عبرت‌ها و درس‌های که می‌توان از آنها گرفت، وظیفه همه فرهیختگان و نخبگان و فعالین فرهنگی است که در این زمینه‌ها ورد کنند.

وی در بخش دیگری به اعتراضات حال حاضر کشور فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: بقول خودشان مهد دموکراسی هستند اما گزارشات و تصاویر و فیلم‌های که از مواضع مسؤولان و برخی سلیبرتی‌هایشان می بینم و از طرفی برخورد های پلیس را می بینم ، انسان واقعا در تعجب بسر می برد.

وی افزود: رفتار های دوگانه ای که غربی ها دارند با مسئله ایران و فرانسه، خب هر دو واقعه جلوی چشم ماست، موضع‌ها رو دیدیم، این‌ها که الان در کشور خودشان از پلیس دفاع می‌کنند و معترضینی که با پلیس برخورد می کنند را مجرم و به اشد مجازات می رسانند!

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: در وقایع اخیر ایران پلیس ایران را مجرم و کسانیکه با پلیس برخورد می کردند و مجروح یا به شهادت می رسانند را قهرمان معرفی کردند ، همین هایی که الان فضای مجازی خودشان را محدود می کنند ، نسبت به محدود سازی ایران فریاد از بین رفتن آزادی اعلام می کنند، برخی نوچه هایشان در روزنامه های داخلی تیتر می زنند اقدام معترضان علیه پلیس یعنی پلیس را به عنوان یک عنصر حافظ قانون می شناسند اما همان‌ها علیه پلیس ایران مواضع دیگری گرفتند.

هلاکت قاتلان ۲ شهیدفراجا کمتر از ۲ ساعت
دنبال کنید

وی گفت: همان بازیگران و برخی مجریان و بازیکنانی که یقه چاک دادند در مسیر اهداف دشمن و پناهنده آمریکا و فرانسه و غیره شدند ، الان چه موضعی در قبال اقدامات فرانسه دارند. 

تفاوت عملکرد رسانه‌ها و اعتراضات ایران و فرانسه 

فرانسه‌ای که به عمد آن جوان سیاه پوست را می کشد، اما در ایران همه دانستند و مدارک و شواهد رو شد که نسبت به اون خانم دروغ گفتن و تهمت زدند به پلیس و نیرو انتظامی!

وی در ادامه خطاب به جوانان اضافه کرد: جوانان عزیز هوشیار باشید و وقایع را ببینید، تحلیل کنید، تحلیلتان را با تحلیل‌ها معتبر مقایسه کنید بعداً موضع بگیرد و رفتار های متناسب با تحلیل تان را ارائه کنید ، به تعبیر حضرت آقا ، خیلی از این دختران ما که حجاب از سر برداشتند اگر بدانند در زمین دشمن هستند و دشمن چه برنامه های برایشان برنامه ریزی کرده ، دست از این کارشان برمی‌دارند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امیدواریم همه نسبت به وظایف خودشان عمل کنند ، مجلس به وظیفه خودش عمل کند و خدای نکرده چون سال ، سال انتخابات است نسبت به این حکم شرعی خدا بی تفاوت نباشند ، مانند آن آیین نامه ای که معاون وزیر کشور داد و بلافاصله اقدام کردن و تا استیضاح وزیر پیش رفتند برای اینکه برخی بند ها را احساس کردند به جایگاه نمایندگی شان خلل ایجاد می کند ، امیدواریم نسبت به این حکم خدا هم مانند آن بلکه بیشتر حساسیت نشان دهند و همچنین قوه قضاییه از این لاک منفعل بودن خارج شود و برخی قضات ما نسبت به این حکم خدا حساسیت نشان دهند.

همه احکام الهی واجب الاجرا است

امام جمعه ماهدشت اضافه کرد: نیروهای انتظامی ما هم برایشان زمین ماندن حکم خدا مهمتر باشد ، تا احیانا فشار های برخی در فضای مجازی و دستگاه فرهنگی هم احساس وظیفه کنند برای پرداختن به این حکم الهی، نه این حکم، بلکه تمام احکام الهی، همان خدایی که برای دزدی و اختلاس و دروغ گویی و کم فروشی و گران فروشی و سایر محرمات حکم صادر کرده برای کشف حجاب هم حکم صادر کرده ، هر حکمی در جای خودش و به موقع خودش باید اجرا شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi