شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام موحد نماینده شهرستان های کهگیلویه، یهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران شهرستان کهگیلویه با حضور در بخش چاروسا از نزدیک مشکلات این بخش را مورد بررسی و با مردم دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار فرماندار کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95235
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

کرونا :

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام موحد نماینده شهرستان های کهگیلویه، یهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران شهرستان کهگیلویه با حضور در بخش چاروسا از نزدیک مشکلات این بخش را مورد بررسی و با مردم دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار فرماندار کهگیلویه و معاون عمرانی و جمعی از مدیران شهرستان کهگیلویه و بخشدار چاروسا نماینده شهرستان های کهگیلویه بزرگ را همراهی کردند.

در ابتدای این سفر با حضور در دهستان جاورده مشکلات این دهستان را مورد بررسی قرار دادند و شورای دهستان جارورده مشکلات خود را بیان کردند.

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 15

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 16

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 17

در این دیدار مشکلات دهستان جاورده از جمله موضوع روشنایی، بلوار ورودی و تکمیل آسفالت کوچه‌ها بیان شد.

سپس با حضور در شهر قلعه رئیسی ابتدا با حضور در گلزار شهدا این شهر با شهدا تجدید بیعت و از طرح شهید سلیمانی و ساخت چمن مصنوعی در خوابگاه شبانه روزی قلعه رئیسی بازدید کردند.

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 18

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 19

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 20

در ادامه با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کردند و در ادامه با حضور در نشست شورای اداری چاروسا شرکت کردند.

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 21

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 22

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این دیدار با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: نماینده شهرستان خوشبختانه همیشه یکی از نمایندگان انقلابی بود و در موضع گیری ها و در سطح کلان یک مدافع مستحکم و شجاع از نظام و انقلاب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه خدمات انقلاب و نظام قابل تقدیر است تصریح کرد: امروز مردم گلایه دارند به دلیل محرومیتی که در منطقه وجود دارد و علیرغم استعدادهایی که وجود دارد در زمینه های مختلف، نیازمند توجه هستند.

این خطیب جمعه گفت: امروز مردم انتظار دارند در سفر هیات دولت نگاه ویژه به این منطقه شود و در این سفر به زیرساخت های منطقه به خصوص جاده های ارتباطی و آبرسانی و دیگر مشکلات این بخش توجه ویژه صورت گیرد.

حیدرخواه تاکید کرد: امروز باید به فکر آینده باشیم که بتوانیم با برنامه ریزی مناسب برای آینده کار کنیم تا مشکلی به وجود نیاید زیرا توجه به زیرساخت ها حق مردم است تا بتوانند از جاده های ارتباطی مناسب استفاده کنند.

وی با انتقاد شدید از از نهادهای فرهنگی در چاروسا گفت: منطقه چاروسا در گذشته یکی از تحولات عظیم فرهنگی بود و امروز تغییرات بسیاری در زمینه های فرهنگی شد و متاسفانه نهادهای فرهنگی در منطقه چاروسا ضعیف هستند و مساجد در این بخش فعال نیستند و همین سبب شد تا شاهد آسیب‌های اجتماعی و فعالیت فرهنگی باشیم تا با این ضعف ها امروز نام منطقه چاروسا در دیگر استان ها به دلیل بعضی اقدامات نامناسب به بدی آورده شود.

حیدرخواه خواستار توجه به نیروی انسانی در چاروسا شد و گفت: در زمینه نیروی انسانی چاروسا یک ظرفیت بزرگی دارد که می توانید از بچه های این منطقه به درستی استفاده کنند و نیروی انسانی ما نیروی های توانمندی هستند که می توان از آنها استفاده کرد و در زمینه گردشگری باید طوری برنامه ریزی کنیم که از این ظرفیت به نحو درستی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام موحد در این دیدار با تبریک ایام دهه ولایت و امامت از خدمات امام جمعه سابق صلواتی تشکر کرد و خواستار ادامه مسیر توسط امام جمعه جدید شد و گفت: دشمن این روزها به یک شکل ورود می کند و از هر طریقی ورود می کند تا مشکلات و برای ضربه زدن کاری انجام دهد. ضمن اینکه نمی توانیم بگویم مشکلات وجود ندارد.

آسمان صاف کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای آینده/ پیش‌بینی بارش‌های خفیف
دنبال کنید

نماینده شهرستان های کهگیلویه بزرگ بیان کرد: با تورم و مشکلات و بیکاری جوانان شرایط سخت است و در کنار این مشکلات وضعیت بازار کلافه کننده است مردم نگران هستند ضمن اینکه مسئولین می توانند بعضی از اقدامات را بدون هزینه انجام دهند اما همانطور که می بینیم کوتاهی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از دیدارها و سفرها برای این مناطق چانه زنی چند ساعته داریم تاکید کرد: در همین جلسات هفته های گذشته از وزیر کشور خواستم شهرستانی شدن قلعه رئیسی و دیشموک را در سفر هیات دولت اعلام کنند اما نمی دانم چرا انجام ندادند و چانه زنی هم کردیم اما انجام نگرفت.

موحد با بیان اینکه چشمانمان را در برابر اقدامات انجام گرفته باز کنیم بیان کرد: خدمات بزرگی در مناطق مختلف شهرستان صورت گرفت اما نمی دانم چرا بعضی از گفتن آنها ترس دارند و لااقل اگر بخاطر موحد نمی گویند بخاطر خدمات انقلاب گفته شوند و امروز چاروسا و دیشموک چه مقدار به جاده بین المللی نزدیکتر شدند و اینها خدماتی است که انجام گرفته است چرا نمی بینیم.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه چون سیاسی نیستند می توانند به مردم این خدمات را به راحتی بگویند عنوان کرد: عده‌ای به جای اینکه بیایند کمک کنند و به جای اینکه بیایند بگویند خدماتی انجام گرفته تخریب می کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال در سطح کلان یک اشکال بزرگ است بیان کرد: وضعیت اعتبارات در سطح کلان مناسب نیست و قطره چکانی پیش می روند که امیدواریم فرجی حاصل شود اما نیازمند وحدت برای همه امور هستیم.

حضور در جلسه شورای اداری چاروسا از دیگر برنامه های سفر موحد به چاروسا بود.

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 23

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 24

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 25

 

نجیب الله ایزدخواه بخشدار چاروسا در این نشست با تبریک دهه امامت و ولایت تصریح کرد: از حضور مسئولین استانی و شهرستانی به چاروسا تشکر می کنم و از توجه ویژه نماینده شهرستان های کهگیلویه به این منطقه تقدیر می کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه های گذشته خدمات خوبی صورت گرفت بیان کرد: روکش آسفالت محور روستایی گراب تا الگن، عملیات زیرسازی در روستاهای موشمی، و همچنین آسفالت ورودی قلعه رئیسی از سمت دیشموک و همچنین خدمات مختلف آبرسانی، برق و مخابرات از دیگر خدماتی است که در ماه های گذشته انجام گرفت که این با همت مسئولین و همکاری مسئولین در سطح بخش صورت گرفت که قابل تقدیر است.

ایزدخواه به مشکلات چاروسا اشاره و خواستار توجه بیش از پیش به موضوع راه های روستایی شد و گفت: نیازمند ساخت ۹ کیلومتر راه روستایی مجدد هستیم که بتوانیم ضعف های قبل را جبران کنیم که راه های روستایی همچون؛ دارگنجی، آبنوک، موشمی، دره خواجه و  دیگر روستاهای که نیازمند توجه برای ساخت راه های روستایی آنها هستیم.

بخشدار چاروسا در ادامه با بیان اینکه در سفر هیات دولت به استان نیازمند توجه بیش از پیش به این منطقه هستیم تصریح کرد: مردم بخش چاروسا حقیقتا خواسته بسیار مهمی که قبل از سفر هیات دولت به استان دارند حضور نماینده رئیس جمهور و یکی از وزیران به این منطقه را دارند که امیدواریم محقق شود.

مهار آتش در شلال دان باشت/ ۱۰۰ هکتار طعمه حریق شد
دنبال کنید

وی خواستار توجه به موضوع افت فشار برق به مناطق مختلف چاروسا شد و گفت: خدمات خوبی در زمینه برق صورت گرفت که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته به پایان برسد و همچنین موضوع برق منبع آب کمردوغ برطرف شود.

الهامی رئیس آموزش و پرورش چاروسا در این نشست با تقدیر از پیگیری مسئولین شهرستانی و استان و در زمینه تصادف دانش آموزان مسابقات قرآن و عترت قلعه رئیسی بان کرد: خودرو جهت انتقال و جابه جایی دانش آموزان نداریک که باید پیگیری شود تا این مشکل برطرف شود.

آذربهرام شهردار قلعه رئیسی هم در این نشست با بیان اینکه معدن سنگ و شکن قلعه رئیسی را با مشکلات فراوان راه انداختیم اما هر روز کار شکنی از سوی ادارات کهگیلویه و بخش انجام می گیرد تاکید کرد: در زمینه خرجی قلعه رئیسی به سمت دیشموک کارهای خوبی را شهرداری انجام دهد اما هیچ نامی از شهرداری به میان نیامد.

موسوی فرماندار کهگیلویه هم در این نشست با تبریک دهه امامت و ولایت به بیان خدمات انقلاب اشاره و گفت: دولت توانست در مدت حدود سال گذشته خدمات بزرگی انجام دهد و تقریبا دولت یک خزانه بی جان را تحویل گرفت اما امروز با عملکرد بزرگ خود توانست خدمات خوبی را ارائه دهد و در تمامی زمینه ها حرف برای گفتن دارد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه با عنایت و توجه دولت و تلاش های نماینده کهگیلویه بزرگ خدمات خوبی انجام گرفت تاکید کرد: در زمینه آبرسانی امروز مشکلی در چاروسا نداریم، در جاده های ارتباطی کارهای خوبی انجام گرفت و ادامه دارد و همین جاده پل بریم خدمت بزرگی است و اتصال قلعه رئیسی و دیشموک به محور پاتاوه به دهدشت از مهمترین خدماتی است که در چاروسا ادامه دارد.

موسوی ادامه داد: در زمینه گازرسانی کارهای در مناطق چاروسا و دیشموک به خصوص گازرسانی به مناطق دارگنجی، دره خواجه که مشکل راه ارتباطی بود و دیگر روستاها در حال انجام است که تا ۲۰روز آینده پیمانکار علمک گذاری هم انتخاب خواهد شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه به مشکل قطعی برق و همچنین افت ولتاژ برق در چاروسا و دیشموک اشاره و گفت: فاز سوم اتصال برق دو مداره از دهدشت به سمت قلعه رئیسی آغاز شد و با راه اندازی برق دژکوه که برق لنده و سوق و روستاهای اطراف از خط اتصال برق چاروسا و دیشموک جدا می شوند و مشکل افت ولتاژ برق در چاروسا و دیشموک برطرف می شود و به مردم این مناطق قول می دهیم تا شهریور ماه امسال مشکل برق چاروسا و دیشموک برطرف شود.

وی همچنین از اختصاص اعتبار به زمین ورزشی قلعه رئیسی خبر داد و گفت: بیش از ۴میلیارد تومان اعتبار برای زمین ورزشی قلعه رئیسی اختصاص داده شد که امیدواریم با این اعتبار مشکل جوانان قلعه رئیسی برطرف شود.

بازدید از طرح ساخت جاده ارتباطی پل بریم به قلعه رئیسی و بازدید از راه های روستایی آبچندار و موشمی و آبنوک مشکلات این محورها را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 26

بررسی مشکلات بخش چاروسا در سفر نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ 27

پایان پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi