شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد از فعالیت ۷۲ مزرعه غیرمجاز پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، مختار رجائی‌فر با انتقاد از فعالیت ۷۲ مزرعه غیرمجاز پرورش ماهیان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم رعایت اصول قرنطینه‌ای و بهداشتی و تامین تخم چشم زده غیرمجاز از مبادی غیرقانونی و غیرمجاز سایر استان‌ها می‌تواند سبب ورود و گسترش بیماری شود. مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95232
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۰۸

کرونا :

انتقاد از فعالیت ۷۲ مزرعه غیرمجاز پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، مختار رجائی‌فر با انتقاد از فعالیت ۷۲ مزرعه غیرمجاز پرورش ماهیان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم رعایت اصول قرنطینه‌ای و بهداشتی و تامین تخم چشم زده غیرمجاز از مبادی غیرقانونی و غیرمجاز سایر استان‌ها می‌تواند سبب ورود و گسترش بیماری شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به امکان بروز بیماری های ویروسی از جمله VHS ، IPN و IHN اظهار کرد: کمیته ساخت و سازهای غیرمجاز سازمان جهادکشاورزی می تواند با تشکیل جلسات متعدد و دعوت از مسئولین دستگاه قضایی و دادستانی از فعالیت این نوع مراکز بدلیل ریسک خطر پذیری فعالیت آین نوع مراکز در بحث بیماری های ویروسی و اخطار کردنی آبزیان و همچنین حمایت از صنعت آبزی پروری حمایت و پشتیبانی کند.

وی گفت : وجود اتحادیه قوی و منسجم ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی ، رعایت مسائل قرنطینه ای و بیوسکیوریتی و … می‌تواند در تحقق و امنیت غذایی در حوزه صنعت آبزی پروری مثمر ثمر باشد.

وی بیان کرد: عدم ورود تخم چشم‌زده ماهی از مناطق آلوده به استان ، یکی از عوامل مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های مهمی چون سپتی‌سمی خون‌ریزی ماهیان قزل‌آلا است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi