چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

خواسته‌های قدیمی مردم گلستان، احداث تله‌کابین در استان است

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: یکی از خواسته‌های قدیمی مردم گلستان، احداث تله‌کابین در استان است که با وجود پیشرفت همیشگی در اخذ مجوز، در مراحل پایانی با مشکل مواجه می‌شود و اجرای آن به محاق می‌رود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95214
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

خواسته‌های قدیمی مردم گلستان، احداث تله‌کابین در استان است

به گزارش خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: استمرار این همدلی و وحدت به رفع بسیاری از مشکلات قدیمی و چندین ساله گلستان منجر شده و با استفاده حداکثری از توانمندی‌های موجود، مسیر رسیدن استان به پیشرفت را هموارتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته اقدامات مهمی در حوزه اقتصادی استان از جمله پیگیری طرح گردشگری آشوراده، پتروشیمی، خلیج گرگان و… اتفاق افتاده که نتیجه همدلی مسولان استان و همراهی نمایندگان با یکدیگر است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم به نیاز گلستان برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی را دوست داریم اما از سوی دیگر معتقدیم توسعه استان نباید تعطیل شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا باید در استان همجوار ما چندین تله‌کابین وجود داشته باشد، اما این استان از حداقل‌های توسعه‌ای محروم باشد، افزود: یکی از خواسته‌های قدیمی مردم گلستان، احداث تله‌کابین در استان است که با وجود پیشرفت همیشگی در اخذ مجوز، در مراحل پایانی با مشکل مواجه می‌شود و اجرای آن به محاق می‌رود.

نوروزی ادامه داد: در سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به استان و سفر چند وزیر به این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، موافقت اولیه احداث تله‌کابین در علی‌آبادکتول در شورای عالی معماری و شهرسازی گرفته شد اما هنوز موفق به اخذ مجوز نهایی آن نشدیم.

وی اضافه کرد: جذب گردشگر و افزایش مدت زمان ماندگاری مسافران، از جمله اثرات احداث تله‌کابین است که می‌تواند اقتصاد گلستان را با تحول همراه کند.

ضرورت ایجاد زمینه های ارتباط بیشتر نمایندگان قوا در استان
دنبال کنید

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رشد و توسعه گلستان در شرایط فعلی تحریم‌، مسوولان و مقامات ارشد کشوری و استانی باید همکاری، وحدت، انسجام و همدلی خود را بیشتر کنند.

نوروزی با تاکید بر اینکه برای منابع طبیعی و محیط زیست احترام قایل هستیم اما گلستان هم همانند استان‌های شمالی برای جذب گردشگر نیازمند اجرای طرح گردشگری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون دست‌هایی مانع رشد و اجرای طرح گردشگری جزیزه «آشوراده، شد، در صورتی که این جزیره جای زیادی برای جلب گردشگری دارد، چنانچه این منطقه زیبا از شمال کشور مورد توجه قرار گیرد، شرایطی بهتر از جزیره «کیش» و «قشم» خواهد داشت.

وی  در خصوص آخرین وضعیت آرد و نان در استان گفت: این استان دارای مهاجرات اتباعی است که نه کارت بانکی، شناسنامه و کارت ملی ندارند و با توجه به هوشمند بودن دستگاه‌های نانوایی رایانه‌ای خرید نان مشکلات زیادی را در حوزه نان به وجود می‌آورد که یکی از انها کم شدن سهیمه آرد نانوایان گلستانی است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل این مشکل سهمیه آرد اتباع نیز محاسبه و به نانوایی‌ها داده شده که طی چند روز اخیر مشکل صف‌ها را حل کرده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi