چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مطالبات باقی‌مانده گندمکاران سریعتر پرداخت شود

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس با اشاره به ضرورت پرداخت مطالبات گندمکاران، تصریح کرد: کشاورزان پنج شهرستان حوزه انتخابیه با وجود مشکلات فراوان و خشکسالی شدید با تولید بالغ بر ۱۵۰ هزار تُن گندم در سال جاری جزو اولین مناطقی بودند که محصول تولیدی خود را به دولت تحویل دادند، اما متاسفانه علی‌رغم گذشت ۲ ماه از تحویل محصول هنوز بیش از ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95043
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

مطالبات باقی‌مانده گندمکاران سریعتر پرداخت شود

حسین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با اشاره به ارسال نامه‌ای به محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که به تازگی با رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر کرسی وزارت نشسته است ،گفت: در این نامه خواسته و مطالبات کشاورزان و گندمکاران حوزه انتخابیه پیگیری شد تا به کشاورزان به حق خود برسند.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس ادامه داد: در نامه مذکور تصریح شده بود که کشاورزان پنج شهرستان حوزه انتخابیه با وجود مشکلات فراوان و خشکسالی شدید با تولید بالغ بر ۱۵۰ هزار تُن گندم در سال جاری جزو اولین مناطقی بودند که محصول تولیدی خود را به دولت تحویل دادند، اما متاسفانه علی‌رغم گذشت ۲ ماه از تحویل محصول هنوز بیش از ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: این وضعیت باعث شده تا کشاورزان دچار کمبود نقدینگی شوند و نتوانند نهاده‌های کشت فصل جدید را خریداری کنند و در نتیجه در کشت تابستان گندم اختلال به وجود خواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در روزهای گذشته به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران اعتراض‌هایی به وجود آمده که البته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هم اعلام کردند که مطالبات پرداخت خواهد شد، اما از وزیر خواسته شد تا این اقدام سریعتر انجام بگیرد تا رضایت کشاورزان حاصل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi