جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر خوش هلال‌احمر برای بخش 30 هزار نفری دیشموک

به گزارش کرونا از دیشموک مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در سفربه دیشموک  با امام جمعه  و بخشدار   و مدیر پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک دیدار کرد. در این جلسه امام جمعه دیشموک خدمات بشر دوستانه هلال احمر در دیشموک را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به گستردگی منطقه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94916
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

کرونا :

خبر خوش هلال‌احمر برای بخش 30 هزار نفری دیشموک

به گزارش کرونا از دیشموک مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در سفربه دیشموک  با امام جمعه  و بخشدار   و مدیر پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک دیدار کرد.

در این جلسه امام جمعه دیشموک خدمات بشر دوستانه هلال احمر در دیشموک را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به گستردگی منطقه و کوهستانی بودن و نبود راه ارتباطی مناسب راه اندازی این نهاد جهت آموزش و توانمندسازی جوانان برای مواجهه با مشکلات و اتفاقات احتمالی لازم و ضروری است.

وی در ادامه افزود: هر زمانی که در منطقه و روستاها و مکانهای صعب العبوربا مشکل روبرو شدیم، هلال احمر استان و شهرستان چه از طریق زمینی و کمکهای موردی و چه از طریق هوایی در بحرانها حضور به موقع و فعال داشتند که از زحمات آن‌ها تقدیر می‌شود.

خبر خوش هلال‌احمر برای بخش 30 هزار نفری دیشموک 3

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند از تلاشهای مدیر عامل هلال احمر استان و مدیر هلال احمر شهرستان  که برای راه اندازی نمایندگی هلال احمر در دیشموک تلاش کردند و زمینه راه اندازی این نهاد مهم و اساسی و خدمات رسان را فراهم کردند  تقدیر کرد.

بخشدار دیشموک هم کار هلال احمر را در راستای اهداف شهید چمران دانست و از زحمات هلال احمر در منطقه دیشموک تقدیر کرد.

علیرضا نوروزی از مشکل نبود پزشک متخصص در درمانگاه های دیشموک، اسفندان و درغک گفت و از مدیرعامل هلال احمر استان  در خواست تخصیص پزشک به صورت هفته ای یک بار در این مراکز را داشت.

بخشدار دیشموک در ادامه از آمادگی این بخشداری جهت همکاری برای راه انداز نمایندگی هلال احمر در منطقه گفت و بیان داشت: از مدیرعامل انتظار داریم در جذب نیرو برای این نهاد در دیشموک نگاه ویژه به نخبگان و شایسته سالاری داشت باشند و امید است بعد از استقرار نمایندگی هلال احمر و در خصوص بکارگیری جوانان و نخبگان دیشموک طوری عمل شود که مردم از حضور نیروهای داوطلب و مردمی خوشحال شوند و رعایت  عدالت را به عینه مشاهده کنند.

بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات «منگشت» خوزستان
دنبال کنید

در این جلسه مدیر عامل هلال احمر استان، ماموریت هلال احمر را کاهش آلام بشری با کمک های بشردوستانه بیان کرد و گفت: هر گاه حادثه ای رخ داد هلال احمر در کمترین زمان ممکن در کنار مردم قرار گرفت و از طرق مختلف مثل  در اختیار قراردادن چادر یا بسته های غذایی  و سایر اقلام مورد نیاز در زمان حادثه و نیز دلجویی و دلداری آسیب دیدگان به کمک مردم شتافت و تا ایجاد وضعیت مطلوب در کنار مردم می‌ماند.

فلاحی دوست در ادامه گفت: با توجه به وسعت منطقه دیشموک و جمعیت بالغ بر۳۰ هزار نفر این منطقه و نیز نبود راه ارتباطی مناسب و عدم دسترسی به موقع به شهرها  و بیمارستانها تلاش کردیم که نمایندگی هلال احمر در منطقه مستقر شود تا در زمان بحران و حادثه بتوانیم در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یابیم و از آلام مردم بکاهیم.

وی افزود: احداث این پایگاه مستلزم طی مراحل اداری بود که با هماهنگی های انجام شده این مراحل به خوبی انجام گرفت و آماده استقرار و راه اندازی این پایگاه هستیم و برای بخش چاروسا نیز در حال پیگیری هستیم تا این نهاد در بخش چاروسا نیز راه اندازی شود.

 مدیرعامل هلال احمر استان در ادامه با اشاره به جذب نیروی متخصص از طریق آزمون بری این پایگاه گفت: تا زمان اعلام ثبت نام و برگزاری آزمون جذب، از نیروهای پایگاه های نزدیک جهت کار در این پایگاه استفاده می‌کنیم.

وی آموزش و توانمند سازی جوانان را جهت آمادگی در زمان حادثه از اهداف این نهاد دانست و بیان کرد با راه اندازی این پایگاه، طرح آموزش و توانمند سازی داوطلبان هلال احمر نیز پیگیری می‌شود تا در زمان حوادث در کنار نیروهای هلال‌احمر به کمک مردم بیایند.

انتخابات، درگاه اخراج از اصولگرایی
دنبال کنید

فلاحی‌دوست با بیان خدما هلال احمر گفت: حتی در زمان آتش سوزی که خارج از وظیفه هلال احمر است در زمانی که مردم  جایی با آتش سوزی مواجه بودند هلال احمر جهت اطفاء حریق در کنار مردم با آتش جنگیدند.

وی در ادامه از راه اندازی دفتر نمایندگی هلال احمر دیشموک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای این پایگاه، آمبولانس و ماشین ست نجات  و سایر تجهیزات را تخصیص دادیم که با راه اندازی این پایگاه تجهیزات نیز مستقر خواهند شد و آماده خدمت رسانی به مردم شریف این بخش هستیم.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک گفت: پد بالگرد با همکاری این نهاد در حال آماده سازی و تکمیل است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

مختاری در ادامه افزود: این نهاد جهت احداث ساختمان هلال احمر آماده همکاری با این نهاد است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi