شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادی از طبیب حاذق بهمئی «ناصر درخشان» با 70 عمل جراحی طب سنتی

به گزارش کرونا از بهمئی هر شهر و دیاری و هر نقطه‌ای از ایران اسلامی مردانی بزرگ و ماندگار و تاریخ‌ساز دارد که در طول دوران زندگی خود منشا خدمت به دیگران بوده‌‌اند. در استان کهگیلویه و بویراحمد از این دست مردان و زنان اثرگذار کم نداریم که در طول تاریخ و در برهه‌های مختلف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94913
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

کرونا :

یادی از طبیب حاذق بهمئی «ناصر درخشان» با 70 عمل جراحی طب سنتی

به گزارش کرونا از بهمئی هر شهر و دیاری و هر نقطه‌ای از ایران اسلامی مردانی بزرگ و ماندگار و تاریخ‌ساز دارد که در طول دوران زندگی خود منشا خدمت به دیگران بوده‌‌اند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد از این دست مردان و زنان اثرگذار کم نداریم که در طول تاریخ و در برهه‌های مختلف با دست و فکر و ذهن خلاق و توانمند خود به یاری دیگران شتافته و بسیاری از مشکلات را برطرف کرده‌‌اند.

صحبت امروز در خصوص زنده یاد ناصر درخشان است که در ۹۰ سالگی و درست در روز تولدش همزمان با عید قربان پس از سالها عمر برکت برای طبابت مردم منطقه دار فانی را وداع و دعوت حق را لبیک گفت.

در روزگاری که خبری از پزشک عمومی هم نبود و روستاییان و عشایر با هر درد و بیماری هرگز پزشکی به چشم برای درد و رنج خود نمی‌دیدند حکیم و طبیب ناصر درخشان از عهده این مسئولیت که به قیمت خریدن جان مردم دیارش بود به درستی بر می‌آمد.

این طبیب سنتی که بیش از ۷۰ عمل جراحی موفق جمجمه در ناحیه «سر» را با موفقیت کامل و حتی بدون یک مورد فوتی در کارنامه اش داشت بدون حتی کوچک‌ترین تجهیزات و امکانات تخصصی و تنها با چند تیغه جراحی که خودش تهیه کرد بود این کار بزرگ و ماندگار را در تاریخ عمر با برکتش ثبت کرده است. 

حکیم و طبیب  ناصر که در حقیقت خانه همیشه محل و محمل بیماران منطقه بود تنها عمل جراحی مغز انجام نمی‌داد او هزاران درد و بیماری از شکستن مفاصل ، شکستن کمر و بیمارهای داخلی را هم با گیاهان دارویی و کوهی درمان و معالجه می‌کرد.

آخرین جزئیات برپایی نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از سوغات و هدایا تا گل و گیاه
دنبال کنید

این بزرگ مرد بهمئی که نامش همیشه در تاریخ این دیار جاویدان است از روحیه تدین، شجاعت و صلابت خاصی برخوردار بود در عین حالی که بسیار رئوف، مهربان ، سخاوتمند و مردم‌دار بود.

از نکات جالب توجه ویژگی های آن حکیم و طبیب دانا این بود که برای درمان بیماران خود و حتی بیمارانی که جراحی مغز و جمجمه آنها را انجام می‌داد و ماه ها بر بالین آنها حاضر می شد بدون اینکه ریالی هزینه از آنها دریافت کند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi