چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش‌های معاون جدید عمرانی استاندار؛ فرصت پرداختن به کار سیاسی و انتخاباتی نیست

به گزارش کرونا از یاسوج، بعد از روی کار آوردن دولت مردمی آیت الله رئیسی نیروهای وفادار و منتسب به جریان انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه جای کشور به دنبال این بودند که چینش مدیریتی به زودی و به صورت حداکثری و از میان نیروهای جریان انقلاب در استان شکل گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94863
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

کرونا :

چالش‌های معاون جدید عمرانی استاندار؛ فرصت پرداختن به کار سیاسی و انتخاباتی نیست

به گزارش کرونا از یاسوج، بعد از روی کار آوردن دولت مردمی آیت الله رئیسی نیروهای وفادار و منتسب به جریان انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه جای کشور به دنبال این بودند که چینش مدیریتی به زودی و به صورت حداکثری و از میان نیروهای جریان انقلاب در استان شکل گیرد.

اما به هر دلیل چینش مدیریتی در این استان با ضرب آهنگ کندتر از سایر استان‌های کشور صورت گرفت و همین موجب شد تا میان مسئولان ارشد استانی و جریان انقلاب گاه کدورت‌هایی ایجاد شود هر چند که این کدورت‌ها اکنون به حداقل خود رسیده است.

به هر حال با عبور از گذشته در تازه‌ترین انتخاب‌ها، علی‌محمد روستا به عنوان معاون امور عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد معرفی شد تا بعد از گذشت چند ماه از کناره‌گیری کیامرث حاجی‌زاده، استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخره معاون عمرانی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار یقینا از اصلی‌ترین ارکان مدیریتی و عملیاتی است که به صورت میدانی با پروژه‌های مختلف عمرانی سر و کار دارد.

طبق آنچه که مسئولان همواره عنوان کرده‌اند استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰۰۰ و حتی بیشتر پروژه نیمه تمام و زخمی دارد که از دولت گذشته بر جا مانده و کار را برای هر معاون عمرانی سخت می‌کند.

 آنگونه که شنیده‌ایم علی محمد روستا تحصیلات مرتبط با امور عمرانی داشته و از جوانان خوش فکر در این حوزه به شمار می‌رود اما باید موضوعاتی را به وی گوش زد کرد.

اول اینکه معاون عمرانی استاندار نمی‌تواند وارد بازی‌ها و دسته‌جات سیاسی شود چرا که آنقدر کارهای ریز و درشت بر زمین مانده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که اجازه نمی‌دهد یک معاون عمرانی کار اصلی را رها کرده و به دنبال سیاسی‌کاری و خط بازی و دنباله‌روی از سایرین باشد.

برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی «بهار ضیافت» در یاسوج
دنبال کنید

هرچند ممکن است معرف معاون عمرانی استاندار یکی از نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی باشد اما آقای روستا در قامت معاون عمرانی یک استان معاون باید همه پروژه‌های عمرانی از دیشموک گرفته تا یاسوج را به یک چشم ببیند و برای رفع مشکلات این پروژه‌ها که مردم سال‌های سال چشم انتظار آنها هستند به هیچ وجه نگاه‌های کور منطقه‌ای و سیاسی و خطی نداشته باشد هر چند که رعایت اولویت‌ها در پروژه‌های عمرانی شرط مهم است.

موضوع بسیار مهم دیگر اینکه ریاست بسیاری از کمیسیون‌های مهم استان بر عهده معاون عمرانی استاندار است که از جمله آنها می‌توان به شورای ترافیک اشاره کرد.

علی‌محمد روستا به عنوان معاون جدید عمر عمرانی استاندار به خوبی واقف است که بسیاری از مشکلاتی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد در سایر استان‌های کشور شبیه آن نیست و نمونه‌ای از آن را می‌توان به جاده یاسوج- بابامیدان گردنه تنگ کناره با شیب ۹/۸ درجه و حوادثی مانند ترمز بریدن تریلر و کشته و مجروح شدن بیش از ۲۰ هم‌وطن نام برد که آقای علی محمد روستا می‌بایست با تامل و تدبر هر چه بیشتر نسبت به وجود چنین معضلاتی در استان تنها به دنبال کار و تلاش در حوزه عمرانی باشد.

اما یکی از مهمترین قسمت‌های وظایف آقای علی محمد روستا به عنوان معاون جدید عمرانی استاندار به اوضاع نگران کننده شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برمی‌گردد که قطعاً آقای روستا خود یکی از شهروندان استان بوده و در شهر یاسوج زندگی می‌کند و اوضاع و احوال را به خوبی می‌بیند که این شهر چهره یک شهر جنگ زده به خود گرفته است و معاون عمرانی استاندار وظیفه سنگینی برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب دارد.

اعلام برنامه تیم ملی فوتبال تا اولین مسابقه در جام ملت‌های آسیا
دنبال کنید

با این تفاسیر معاون جدید عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتی لحظه‌ای وقت برای استراحت کردن نداشته و اصولاً با چنین اوضاع و احوالی که در همه نقاط استان مشاهده می‌کنیم وقتی برای پرداختن به مسائل سیاسی و طایفه‌ای و منطقه‌ای نیست.

خوب است معاون جدید عمرانی بداند که اگر یک جوان مدیر تازه نفس آن هم در قاموس معاون استاندار به چنین نکاتی توجه کند قطعاً در آینده با مشکل روبرو نخواهد شد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi