یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

همه ما امروزه از گوشی موبایل خود استفاده های فراوانی میکنیم ولی آیا از ترفند های مخفی آن با خبر هستیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب آشنا شوید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94728
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

کرونا :

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

 

تیم تخصصی موبایل قاب برای شما مینویسد: همه ما امروزه از گوشی موبایل خود استفاده های فراوانی میکنیم ولی آیا از ترفند های مخفی آن با خبر هستیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

با قابلیت های گوشی های اندروید آشنایی دارید؟   در چه حدی ترفند های گوشی های اندروید را بلدید؟    گوشی ها قابلیت های مخفی بسیاری دارند که خیلی از کاربران از آن بی خبرند “ حتی خیلی افراد که فکر میکنند گوگل را به خوبی میشناسند ” اما در حقیقت اینطور نیست. در این مطلب با موبایل قاب همراه شوید تا با چند نمونه از این ترفند ها آشنا شویم.

بدون شک سیستم عامل اندروید گوگل انعطاف پذیری زیادی داشته و قابلیت شخصی سازی آن نسبت به iOS اپل بیشتر است. اگر به اعماق تنظیمات گوشی خود بروید، با قابلیت هایی آشنا می‌شوید که بسیار کاربردی هستند. در این مبحث ما قصد داریم ترفند های اندروید که ممکن است با آن‌ ها آشنا نباشید را با شما در میان بگذاریم.

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

ترفند های گوشی اندروید

لطفا توجه کنید که فعال کردن برخی قابلیت ها بسته به نوع اندروید‌ گوشی میباشد و به نوع سیستم عامل شما نیز وابسته است. به این نکته حتما توجه کنید. قصد داریم در موبایل قاب به نکات خوبی در این زمینه اشاره کنیم.

 

۱. فعال کردن حالت توسعه دهنده

این مورد را از ترفند های مخفی موبایل میتوان گفت که تقریبا همه می دانند اما این ویژگی از مهم‌ ترین ویژگی های سیستم عامل است و نمیتوان به آن اشاره نکرد. برای انجام این کار :

به تنظیمات گوشی بروید و About phone را انتخاب کنید. حالا ۷ بار به‌ صورت پشت سر هم گزینه Build number را لمس کنید تا پیام Congratulations, you are now a developer روی صفحه ظاهر شود.

اولین گزینه در میان ترفند های جالب گوشی اندروید مربوط به توسعه دهندگان بوده است که در اطلاعات فوق سعی کردیم اطلاعاتی هرچند اندک را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه باما همراه باشید که قصد داریم در این زمینه نکات بیشتری را به شما آموزش دهیم.

۷۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است
دنبال کنید

 

۲. تغییر سرعت انیمیشن های اندروید

تغییر سرعت انیمیشن های اندروید یکی از ترفند های جالب گوشی های اندرویدی است. یعنی امکان تغییر سرعت انیمیشن های اندروید به خصوص در گوشی های اخیر خود سرعت و روانی بسیاری پیدا کرده و باعث پیشرفت چشمگیر خود شده.

می‌توانید با تغییر سرعت پخش انیمیشن‌ ها، تا حدودی این مشکل را حل کنید. البته با این کار، گوشی شما سریع‌ تر نمی‌شود اما در عوض دیگر کمتر با لگ و تاخیر در اجرای انیمیشن‌ ها مواجه می‌شوید.

برای انجام این کار، به مسیر Settings > System > Developer options بروید. حالا گزینه‌ های Window animation scale و Transition animation scale و Animator duration scale را از ۱x روی ۰٫۵x بگذارید.

 

۳. تغییر سریع شبکه وای فای از ترفند های موبایل اندروید

یکی از قابلیت های مخفی گوشی اندرویدی که خیلی‌ ها از آن بی‌خبر هستند، امکان تغییر سریع شبکه وای‌ فای است. بیشتر کاربران با مراجعه به تنظیمات و بخش Wi-Fi این کار را انجام می‌دهند، اما راه سریع‌ تری هم وجود دارد. کافی است انگشتتان را از بالای صفحه به پایین بکشید تا منو تنظیمات سریع باز شود.

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

۴. اتصال گوشی به تلویزیون

این مورد از عواملی است که بسیاری از کاربران علاقه به یادگیری و استفاده از آن دارند. با این روش میتوانید از آن استفاده کنید.

اگر یک کروم‌ کست یا تلویزیونی دارید که از قابلیت Screen Mirroring یا Miracast پشتیبانی می‌کند، در صورتی که تلویزیون و گوشی به یک شبکه وای‌ فای متصل باشند، می‌توانید محتویات روی صفحه نمایش گوشی را روی تلویزیون هم نشان دهید.

برای انجام این کار کافی است منو تنظیمات سریع را باز و گزینه Screen Cast را لمس کنید. سپس از فهرست نشان داده شده، تلویزیون خود را انتخاب کنید.

 

۵. استفاده از گوشی با یک دست

این گزینه بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که مشغول کاری هستند و تمایل دارند همزمان از گوشی هم استفاده کنند با موبایل قاب در ادامه با روش انجام این موضوع برای فعال کردن این ویژگی باید به مسیر Settings > System > Gestures > One-handed mode بروید.

احکام نهایی محکومان حادثه متروپل آبادان صادر شد
دنبال کنید

در اینجا علاوه بر فعال کردن این قابلیت، می‌توانید به تنظیمات مختلف آن از جمله تایمر یا ایجاد یک میانبر برای این حالت هم دسترسی داشته باشید. برای ورود به این حالت هم کافی است از پایین صفحه انگشتتان را به سمت پایین و برای خارج شدن از این حالت هم انگشتتان را به سمت بالا بکشید.

 

۶. مدیریت حریم خصوصی

یکی از قابلیت های گوشی ها میباشد که در اندروید ۱۲ اضافه شده در این قسمت تمام تنظیمات حریم خصوصی را به شما آموزش میدهیم. این ویژگی در مسیر Settings > Privacy > Privacy dashboard قابل دسترسی است. البته در گوشی‌های سامسونگ، این قسمت Permission Usage History نام دارد.

 

۷. ترفند تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت

یکی از ترفند های گوشی اندروید ۷ به بعد، قابلیت اجرای اپلیکیشن‌ ها در کنار هم است. این گزینه زمانی به کار می‌آید که می‌خواهید مولتی تسکینگ انجام دهید. البته این گزینه برای گیمینگ کمی سنگین است. برای استفاده از این ترفند در موبایل های اندروید، باید به صفحه عملکرد چند وظیفه‌ ای و فهرست برنامه‌ های بازشده بروید. سپس انگشتتان را روی آیکون یکی از برنامه‌ هایی که می‌خواهید نشان داده شود را نگه داشته و گزینه Split screen را انتخاب کنید.

ترفند های مخفی موبایل در موبایل قاب

در این مقاله سعی کردیم‌ تقریبا ترفند های دارای کاربرد بیشتر در گوشی های اندروید را به شما آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ما موبایل قاب مراجعه فرمایید. از شما برای اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاس گذاریم. تیم حرفه ای موبایل قاب به پاس همراهی شما کاربران عزیز تا انتهای این مقاله کد تخفیفی تا ۵۰% تخفیف برای شما کاربران کرونا نیوز آماده کرده است که میتوانید برای خرید بعدی خود از موبایل قاب استفاده کنید.

کد تخفیف : krna.50

 

منبع : موبایل قاب

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi