شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران

به گزارش کرونا از گچساران، عبدالله روشن ضمیر در جلسه اجلاس عمومی اتاق اصناف و بررسی مشکلات اصناف ، تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: اصناف نقش موثری در تنظیم بازار و اقتصاد دارند و تقش اجتماعی آنها بر هیچ کس پوشیده نیست. وی گفت: بازار و اصناف همیشه حتی در سخت ترین شرایط مانند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94298
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران

به گزارش کرونا از گچساران، عبدالله روشن ضمیر در جلسه اجلاس عمومی اتاق اصناف و بررسی مشکلات اصناف ، تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: اصناف نقش موثری در تنظیم بازار و اقتصاد دارند و تقش اجتماعی آنها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی گفت: بازار و اصناف همیشه حتی در سخت ترین شرایط مانند کرونا محکم ایستاده و در صحنه در کنار دولت و انقلاب حضور داشتند.

معاون برنامه ریزی فرماندار گچساران با اشاره بر اهمیت نقش بازار در جامعه تصریح کرد: نظارت بر بازار در کنار عملکرد سازنده اصناف مهم است.

روشن ضمیر عنوان کرد: هر گونه اقدامی حتی در خصوص ورود افراد غیر از شهرستانهای دیگر جهت بازرسی از بازار گچساران با توجه به حساسیت فرماندار به این موضوع باید با هماهنگی مسئولان گچساران و فرمانداری صورت گیرد.

وی با اشاره به متعدد بودن فروشگاه های رنجیره ای و گله مندی برخی از بازاریان از تعداد زیاد آنها در گچساران گفت: می توان از حضور آنها جهت ایجاد یک رقابت سالم و خوب بین فروشگاه های زنجیره ای و مغازه داران استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: نظارت بر کار فروشگاه زنجیره ای باید از سوی اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت انجام شود.

روشن ضمیر بیان کرد: در خصوص شهرک های صنعتی جلسه ای با مسئولان آن برگزار خواهد شد و مشکلات مطرح شده از سوی اتاق اصناف پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه بازاریانی که کار خود را خوب انجام داده اند باید تشویق شوند، افزود: 

گرانفروشی و چند قیمتی در گچساران به چشم می خورد که باید این مشکل با نظارت بیشتر از سوی دستگاه های متولی برطرف شود،باید نظارت بر رسته میوه فروشان و قیمت اجناس ها بیشتر گردد.

جوانی که عمر خود را برای عکاسی طبیعت گذاشته است
دنبال کنید

محرابی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران نیز ادامه داد: بازار در همه صحنه ها در کنار نظام حضور دارد و از زمان جنگ تا کنون در برهه های مختلف حضوری پر رنگ داشته است.

وی اضافه کرد: بازار در راستای اقتصاد، و ایجاد اشتغال در کاهش بیکاری سهم بسزایی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اظهار کرد: به ازای هر پروانه کسب در آن واحد به طور میانگین کشوری ۲ و نیم نفر اشتغالزایی ایحاد می شود.

محرابی افزود: بازاریان و اصناف انتظاراتی از ما داشته و ما نیز از آنها انتظار داریم، طبق جلسات قبل که فرماندار اعلام کردند جریمه کارساز نیست و باید بازاریان نیز در جلوگیری از تخلفات همکاری لازم را انجام دهند.

وی گفت: در بازار باید تکریم ارباب رجوع و حمایت از تولیدات داخلی مد نظر قرار گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با اشاره به نزدیکی این شهرستان به بنادر تصریح کرد: در ابن شهرستان کالاهای قاجاق زیاد است.

محرابی بیان کرد: در برخی از واحدهای صنفی اماکن های بدمنظر و بد حجاب مشاهده می شود که باید جمع آوری شوند و کسبه همکاری لازم با ستاد امر به معروف داشته باشند.

وی گفت: در برخی از واحدهای صنفی کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند نیز دیده می شود که باید اقدامات لازم در خصوص رفع این مشکل صورت گیرد.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با اشاره به اینکه اصنافی که در صنف اغذیه، آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند. خاطرنشان کرد: روسای اصناف برای تمدید پروانه کسب زیر مجموعه خود تذکرات لازم را داده و اقدامات را انجام دهند.

دو ماده از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص وزارت آموزش و پرورش است
دنبال کنید

محرابی تصریح کرد: انتقال واحدهای صنفی آلاینده به شهرک صنعتی یکی از دغدعه های اصناف می باشد، متاسفانه شهرک صنعتی استان اقدامات لازم را در راستای زیرساخت ها انجام نداده است.

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران 8

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران 9

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران 10

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران 11

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران 12

از مانکن‌های بدمنظر تا عدم رعایت شئونات در برخی صنوف گچساران 13

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi