پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در دیدار حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه، عدالت آموزشی مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، عنوان کرد: آموزش و پرورش و زیرساخت های آن در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه وبویراحمد از اولویت های مهم و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93919
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید علی احمدزاده در دیدار حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه، عدالت آموزشی مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، عنوان کرد: آموزش و پرورش و زیرساخت های آن در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه وبویراحمد از اولویت های مهم و یک مطالبه جدی این استان است. 

وی اظهار داشت: این آمادگی را داریم که به میزان کمک اعتباری نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استان، منابع اعتباری از محل استانی برای فضاهای آموزشی اختصاص دهیم.     
وی با بیان اینکه، بیش از یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس در قالب ۴۸۵ مدرسه ناایمن در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: نوسازی این تعداد فضای آموزشی مطالبه استان و در اولویت قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و فراهم شدن زمینه و فرصت برای نوسازی این فضاهای آموزشی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این خصوص کمک کند تا اقدام لازم به عمل آید.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دور دوم آیت الله رئیسی و هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد در تیرماه امسال موضوع فضاهای آموزشی، هنرستان ها و توسعه و تجهیز مدارس یک اولویت برای استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان جهادی پای کار هستند ابراز داشت: اما به دلیل کوهستانی، سخت گذر بود و پراکندگی روستاها و از جهتی ۷۲ هزار نفر جمعیت عشایری استان، هزینه مدرسه سازی در این استان بسیار بالا است.

ثبت نام 11 داوطلب انتخابات مجلس در خراسان‌جنوبی
دنبال کنید

استاندار یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد با یکهزار و ۷۰۰ روستا و با پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده عشایری در فصل سرما با مشکل جدی روبرو و برای بازگشایی مدارس در روستاها و منطقه عشایری با صرف هزینه زیادی مواجه می شود.

 احمدزاده با بیان اینکه در همه دولت های گذشته برای استان کارهای خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: اما در دولت سیزدهم اراده قوی برای انجام امور و فعالیت ها شتاب گرفته و تلاش و تاکیدات رئیس جمهور ستودنی و مردم را امیدوار کرده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه، فضاهای آموزشی نیازمند همت جمعی است ابراز داشت: تکمیل پروژه های نیمه تمام مدارس در اولویت برنامه ها قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: فضاهای آموزشی به خصوص مناطق محروم در اولویت برنامه های کشور بوده و توجه به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم کاملا جدی است.

حمیدرضا خان محمدی اظهار داشت: در این استان به کمک یک تیمی تخصصی مسائل و مشکلات حوزه آموزشی مدارس را شناسایی می شود و در خصوص آن برنامه ریزی خواهد شد.
وی تاکید کرد: هر کمکی که از دستمان بیاید کوتاهی نخواهیم کرد و با توجه به شرایط جمعیتی، سطح و عمق مشکلات و کمبودها تجهیزات و امکانات برای فضاهای آموزشی و مدارس کهگیلویه وبویراحمد در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi