چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد

 به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «تبلیغ؛ چالش‌ها و راهکارها» به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار شد. *حضور مبلغان اوقاف در ۴ هزار کلاس درس حجت‌الاسلام والمسلمین شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93799
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

کرونا :

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد

 به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «تبلیغ؛ چالش‌ها و راهکارها» به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار شد.

*حضور مبلغان اوقاف در ۴ هزار کلاس درس

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست اظهار کرد: سال گذشته اتفاقات گوناگونی در کشور رخ داد که در کنار هجمه‌های خارجی، آنچه برای نهادهای دینی و تبلیغی ملموس بود، غفلت در عرصه تبیین و تبلیغ است.

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد 5

وی افزود: اغتشاشات سال گذشته با ایام فاطمیه همزمان شد در حالیکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های برای تبلیغ دین و تبیین مسائل، همین مناسبت‌های مذهبی و تبلیغی هستند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پتانسیل بالای مدارس برای تبلیغ عنوان کرد: دانش‌آموزان هم از این مسئله استقبال گسترده‌ای داشتند به طوری که سال گذشته و تنها در ایام فاطمیه، مبلغان دینی به ۳۹۴ مدرسه اعزام شدند.

وی از حضور روحانیون اعزامی اوقاف در ۲۵۶۴ هزار کلاس در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: همچنین این مبلغان در ۹۸۰ کلاس مقطع متوسطه اول و ۴۵۰ کلاس مقطع متوسطه دوم حضور پیدا کردند.

شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: لازم است جلساتی با حضور بزرگان اثرگذار در حوزه تبلیغ تشکیل شود تا ظرفیت‌ها و شرایط خاص کشور را مورد بررسی قرار دهند و به این ترتیب، تامل بیشتری در حوزه تبلیغ صورت بگیرد.

*با ساختارهای موجود، هماهنگی میان نهادهای تبلیغی دشوار است

حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خواستار تقسیم کار میان دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات شده‌اند که این مسئله به اطلاع روسای سازمان‌ها هم رسیده ولی هنوز جلسه مشترکی در این زمینه تشکیل نشده است.

استاندار: شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت به عنوان ضرورت اولویت تمامی برنامه ها قرار گیرد
دنبال کنید

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد 6

وی افزود: مجموعه اوقاف هم در زمینه تبلیغ اقدامات گسترده‌ای دارد که البته ساختار مربوط به خودش را دارد ولی می‌توان بین این سازمان و دیگر نهادهای تبلیغی هم هماهنگی ایجاد کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: گاهی مبلغانی که دوره‌های مختلفی را در این دفتر دیده‌اند، برای اینکه بتوانند در سازمان اوقاف پرونده داشته باشند، باید مجددا همین دوره‌ها را در اوقاف بگذرانند.

وی ادامه داد: گاهی ساختارهای اداری و رسمی، اجازه هماهنگی لازم را نمی‌دهد و خروجی جلسات، به هماهنگی قابل قبولی نمی‌انجامد.

روستا آزاد با طرح این سوال که چرا یک مجموعه تبلیغی باید از دو نهاد مجوز فعالیت اخذ کند گفت: اکنون بر سر یک دو راهی هستیم، نخست اینکه بر اساس ساختارهای رسمی خودمان عمل کنیم که البته این مسیر به هماهنگی نمی‌انجامد و دوم اینکه همین جلسات را برگزار کنیم که این هم خروجی حداقلی دارد.

*نقشه تقسیم کار نهادهای تبلیغی تدوین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار کرد: در نظام‌های دستگاهی، این یک حالت طبیعی است که باید تقسیم کار صورت بگیرد و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کرده‌اند.

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد 7

وی افزود: البته با توجه به ساختارهای متفاوت، به هماهنگی در مراحل و مراتب پایین‌تر امیدوارتر هستیم تا هماهنگی در سطوح بالا.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هماهنگی کامل، امری ایده‌آل برای نهادهای تبلیغی است گفت: البته مدیرانی در حال حاضر بر سر کار هستند که به دنبال این هماهنگی بوده و هر یک، به نحوی کار را شروع کرده‌اند.

خبر خوش هلال‌احمر برای بخش 30 هزار نفری دیشموک
دنبال کنید

وی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های تبلیغی این اراده را داشته باشند که یک نقشه مشترک برای تقسیم کار تدوین کنند و به نظرم اگر حتی نیمی از آن اجرایی شود، عملکرد موفقی خواهیم داشت.

عزت زمانی با بیان اینکه نقش هر یک از دستگاه‌های تبلیغی در این نقشه باید مشخص باشد گفت: هر نهاد هم ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با خودش به میدان بیاورد و اگر تقسیم کاری صورت گرفت، نهاد دیگر ورود مدیریتی نداشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توان این تقسیم‌بندی را بر مبنای جغرافیایی، کارکردی یا دیگر موضوعات انجام داد و البته اراده برای اجرای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجج اسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و حسین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه نیز دیگر سخنرانان این نشست بودند.

پایان پیام/۷۸۰۲۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi