پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد

 به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «تبلیغ؛ چالش‌ها و راهکارها» به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار شد. *حضور مبلغان اوقاف در ۴ هزار کلاس درس حجت‌الاسلام والمسلمین شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93769
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

کرونا :

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد

 به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نخستین نشست هم اندیشی با موضوع «تبلیغ؛ چالش‌ها و راهکارها» به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار شد.

*حضور مبلغان اوقاف در ۴ هزار کلاس درس

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست اظهار کرد: سال گذشته اتفاقات گوناگونی در کشور رخ داد که در کنار هجمه‌های خارجی، آنچه برای نهادهای دینی و تبلیغی ملموس بود، غفلت در عرصه تبیین و تبلیغ است.

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد 5

وی افزود: اغتشاشات سال گذشته با ایام فاطمیه همزمان شد در حالیکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های برای تبلیغ دین و تبیین مسائل، همین مناسبت‌های مذهبی و تبلیغی هستند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پتانسیل بالای مدارس برای تبلیغ عنوان کرد: دانش‌آموزان هم از این مسئله استقبال گسترده‌ای داشتند به طوری که سال گذشته و تنها در ایام فاطمیه، مبلغان دینی به ۳۹۴ مدرسه اعزام شدند.

وی از حضور روحانیون اعزامی اوقاف در ۲۵۶۴ هزار کلاس در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: همچنین این مبلغان در ۹۸۰ کلاس مقطع متوسطه اول و ۴۵۰ کلاس مقطع متوسطه دوم حضور پیدا کردند.

شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: لازم است جلساتی با حضور بزرگان اثرگذار در حوزه تبلیغ تشکیل شود تا ظرفیت‌ها و شرایط خاص کشور را مورد بررسی قرار دهند و به این ترتیب، تامل بیشتری در حوزه تبلیغ صورت بگیرد.

*با ساختارهای موجود، هماهنگی میان نهادهای تبلیغی دشوار است

حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خواستار تقسیم کار میان دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات شده‌اند که این مسئله به اطلاع روسای سازمان‌ها هم رسیده ولی هنوز جلسه مشترکی در این زمینه تشکیل نشده است.

تدوین سند راهبردی بسیج برای 10 سال آینده
دنبال کنید

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد 6

وی افزود: مجموعه اوقاف هم در زمینه تبلیغ اقدامات گسترده‌ای دارد که البته ساختار مربوط به خودش را دارد ولی می‌توان بین این سازمان و دیگر نهادهای تبلیغی هم هماهنگی ایجاد کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: گاهی مبلغانی که دوره‌های مختلفی را در این دفتر دیده‌اند، برای اینکه بتوانند در سازمان اوقاف پرونده داشته باشند، باید مجددا همین دوره‌ها را در اوقاف بگذرانند.

وی ادامه داد: گاهی ساختارهای اداری و رسمی، اجازه هماهنگی لازم را نمی‌دهد و خروجی جلسات، به هماهنگی قابل قبولی نمی‌انجامد.

روستا آزاد با طرح این سوال که چرا یک مجموعه تبلیغی باید از دو نهاد مجوز فعالیت اخذ کند گفت: اکنون بر سر یک دو راهی هستیم، نخست اینکه بر اساس ساختارهای رسمی خودمان عمل کنیم که البته این مسیر به هماهنگی نمی‌انجامد و دوم اینکه همین جلسات را برگزار کنیم که این هم خروجی حداقلی دارد.

*نقشه تقسیم کار نهادهای تبلیغی تدوین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست اظهار کرد: در نظام‌های دستگاهی، این یک حالت طبیعی است که باید تقسیم کار صورت بگیرد و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کرده‌اند.

نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» در قم برگزار شد 7

وی افزود: البته با توجه به ساختارهای متفاوت، به هماهنگی در مراحل و مراتب پایین‌تر امیدوارتر هستیم تا هماهنگی در سطوح بالا.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هماهنگی کامل، امری ایده‌آل برای نهادهای تبلیغی است گفت: البته مدیرانی در حال حاضر بر سر کار هستند که به دنبال این هماهنگی بوده و هر یک، به نحوی کار را شروع کرده‌اند.

راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار مرگ بر آمریکا در گچساران برگزار شد
دنبال کنید

وی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های تبلیغی این اراده را داشته باشند که یک نقشه مشترک برای تقسیم کار تدوین کنند و به نظرم اگر حتی نیمی از آن اجرایی شود، عملکرد موفقی خواهیم داشت.

عزت زمانی با بیان اینکه نقش هر یک از دستگاه‌های تبلیغی در این نقشه باید مشخص باشد گفت: هر نهاد هم ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با خودش به میدان بیاورد و اگر تقسیم کاری صورت گرفت، نهاد دیگر ورود مدیریتی نداشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توان این تقسیم‌بندی را بر مبنای جغرافیایی، کارکردی یا دیگر موضوعات انجام داد و البته اراده برای اجرای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

حجج اسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و حسین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه نیز دیگر سخنرانان این نشست بودند.

پایان پیام/۷۸۰۲۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi