پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک بررسی ویژه در دهدشت توسط دادیار دیوان عالی کشور

به گزارش کرونا از کهگیلویه، دادیار دیوان عالی کشور، معاون دادستان اصفهان، به همراه دادستان شهرستان کهگیلویه، معاون دادستان و نماینده بهزیستی شهرستان از فعالیت خانه حمایتی معلولین ذهنی فردای روشن بازدید به عمل آوردند. خانه کوچک فردای روشن، یک خانه حمایتی تحت عنوان یک تشکل مردم نهاد وابسته به سازمان بهزیستی است که معلولین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102138
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۲

کرونا :

یک بررسی ویژه در دهدشت توسط دادیار دیوان عالی کشور

به گزارش کرونا از کهگیلویه، دادیار دیوان عالی کشور، معاون دادستان اصفهان، به همراه دادستان شهرستان کهگیلویه، معاون دادستان و نماینده بهزیستی شهرستان از فعالیت خانه حمایتی معلولین ذهنی فردای روشن بازدید به عمل آوردند.

خانه کوچک فردای روشن، یک خانه حمایتی تحت عنوان یک تشکل مردم نهاد وابسته به سازمان بهزیستی است که معلولین ذهنی را با رویکردی نوآورانه در خانه هایی با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر نگهداری می‌کند، در این خانه‌ها به معلولین خدمات شبانه‌روزی پزشکی، بهداشتی، آموزشی، تفریحی، هنردرمانی، روانشناسی و مددکاری ارائه می‌شود.

 تغذیه معلولین ذهنی طبق یک برنامه غذایی مشخص به صورت روزانه توسط آشپز طبخ می شود، مراقب این خانه‌ها، بهداشت و سلامت جسمی فرزندان ساکن را بررسی و در بازدید پزشک موارد لازم را گزارش می‌دهد.

 هر فرد دارای یک پرونده پزشکی و اجتماعی است که گزارش مفصلی از روند نگهداری توانخواهان در آن نگهداری می‌شود.

معلولین ذهنی فردای روشن به صورت هفتگی در کلاس‌های آموزشی بر پایه هنردرمانی که در خود خانه ها برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و به کمک مربی دست سازه‌های زیبایی خلق می‌کنند که علاوه بر تقویت اعتماد به نفس، موجب انتقال حس آرامش نیز می‌شود.

هم‌چنین توانخواهان در هر ماه سفرهای تفریحی بیرون از خانه دارند. حضور در مناسبت‌های ملی و مذهبی و حتی مناسبت‌های محلی به کمک مراقبین متخصص، انجام خریدهای روزانه و مشارکت در امور مربوط به خانه نیز بخشی از فعالیت های این تشکل مردمی در راستای توان یابی معلولین ذهنی است.

فعالیت این خانه‌ها تحت نظارت سازمان بهزیستی و دادستانی است، رعایت اصول ایمنی و بررسی پرونده های مددجویان از اصلی ترین موارد مورد بررسی  در این بازدید بود.

کمپانی آلودگی زیست‌محیطی در شهر توریستی سی‌سخت اینجاست+ عکس و فیلم
دنبال کنید

در این بازدید، دادیار دیوان عالی کشور و هیات همراه از خدمات این موسسه به معلولین ذهنی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به خانواده ها خصوصا مسئول فنی  
وپرسنل خانه کوچک فردای روشن تقدیر و تشکر کردند.

یک بررسی ویژه در دهدشت توسط دادیار دیوان عالی کشور 4

یک بررسی ویژه در دهدشت توسط دادیار دیوان عالی کشور 5

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi