شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از پژوهش «آینده طب داخلی» در ایران

به گزارش گروه سلامت کرونا ،ایرج خسرونیا،رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در آستانه سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: در این تحقیق چهره پزشکی داخلی ایران و چشم انداز آینده آن ترسیم شده و موضوعات مختلفی از جمله نگاه پزشکان داخلی، مردم و دولت نسبت به رشته طب داخلی بررسی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93754
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

کرونا :

رونمایی از پژوهش «آینده طب داخلی» در ایران

به گزارش گروه سلامت کرونا ،ایرج خسرونیا،رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در آستانه سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: در این تحقیق چهره پزشکی داخلی ایران و چشم انداز آینده آن ترسیم شده و موضوعات مختلفی از جمله نگاه پزشکان داخلی، مردم و دولت نسبت به رشته طب داخلی بررسی شده است.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته، کیفیت آموزش طب داخلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: مسائل و مشکلات زیادی در حوزه طب داخلی و بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور وجود دارد که رسانه‌ها و خبرنگاران نیز از آن آگاه هستند و به آن توجه دارند اما متاسفانه مسؤولان مرتبط با نظام سلامت کمتر به مشکلات جامعه پزشکی و آینده این حرفه توجه می‌کنند.

وی افزود: اگر مسؤولان به مسائل و مشکلات جامعه و مراکز پزشکی توجه نکنند، قطعا سلامت مردم به خطر می‌افتد. اگر بیمارستان نتواند هزینه‌های خود را تامین کند، ممکن است به سمت کارهای خلاف برود و متاسفانه چنین مسائلی هم در بیمارستان‌های دولتی و هم در بیمارستان‌های خصوصی مصداق دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: در این شرایط رؤسای انجمن‌های پزشکی نامه‌ای را خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس جمهوری و رئیس مجلس نوشتند و مشکلات را تشریح کردند اما متاسفانه به خواسته‌های رؤسای انجمن‌های پزشکی توجهی نشد.

وی گفت: بنده نیز به عنوان رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس و رئیس جمهوری نوشتم.خوشبختانه هم در مجلس و هم در دفتر ریاست جمهوری جلساتی برای پیگیری موضوع تشکیل شده است و انتظار داریم به زودی این نامه در هیات دولت مطرح و به آن رسیدگی شود.

نخستین یادواره شهدای روحانی کهگیلویه برگزار می‌شود
دنبال کنید

خسرونیا افزود: علاوه بر مسائل و مشکلات موجود در کشور، مسائل بسیار زیادی در سطح جهانی وجود دارد که آینده پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هوش مصنوعی و تاثیر آن در دنیای پزشکی یکی از این مسائل است که در کنگره پزشکان متخصص داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران ۲۳ تا ۲۶ خرداد در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

.

 

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi